Przydatne dla firm:
- program do mailingu
- antywirus dla firm
- programy księgowe dla firm

Menu:
- aktualności
- kontakt
- regulamin
- przedruk artykułów
- współpraca

Wortal e-biznesu:
- biznes oferty B2B
- forum
- e-marketing
- pik
- projektowanie stron
- zarabianie przez internet
- zarządzanie czasem

Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Własna Firma:
- jak zalożyć firmę

Zaprzyjaznione serwisy:
- hosting dla firm
- wizytówki internetowe

Przyślij newsa:
Informacje prasowe przesyłaj na adres info(malpa)krei.pl


 





 
Edukacyjne Pakiety Promocyjne w tym pakiet e-biznesowy zobacz


 
>>>pobierz<<<
darmowe
ebooki


pobierz pdf


pobierz pdf



22.04.09 - Zadbaj o bezpieczeństwo swojej domeny
 
W dzisiejszych czasach unikalna domena internetowa jest tak samo ważna jak nazwa firmy czy jej logo. Jest to jeden z czynników identyfikujący firmę, mający istotny wpływ na jej wizerunek. Banał – być może, ale wobec rozwoju firm przechwytujących domeny, parkingów domenowych, systemów aukcyjnych – warto mieć na uwadze bezpieczeństwo własnej domeny internetowej.

W marketingu internetowym adres witryny odgrywa kluczową rolę – bez niego nie może istnieć strona, a co za tym idzie oferta firmy prezentowana i promowana w globalnej Sieci Internet. Czy rejestrując domenę możemy mieć pewność, że będzie nam służyć przez wiele lat? Jakie zagrożenia czyhają na naszą nazwę?

Cesja, czyli zmieniamy dane abonenta domeny.
Cesji domeny dokonujemy najczęściej przy sprzedaży lub kupnie domeny, ale czasem też wtedy, kiedy przepisujemy naszą domenę z osoby fizycznej na firmę. Standardowa procedura zmiany właściciela, a jednak kluczowe działanie dla stwierdzenia – kto tak naprawdę jest posiadaczem nazwy. Ważne jest aby zwrócić uwagę w jaki sposób przeprowadza cesję nasz rejestrator. Najczęściej spotkamy się z formą papierową lub elektroniczną zmianą danych w panelu klienta. Wprawdzie operacja papierowa trwa dłużej i wymaga od obu stron – aktualnego i przyszłego Abonenta - pisemnego poświadczenia swojej woli oraz przesłania dokumentów potwierdzających tożsamość osób lub identyfikujących firmy, ale daje równocześnie pewność prawidłowo przeprowadzonej operacji. Dopiero po dokładnej weryfikacji nadesłanych dokumentów, rejestrator zmienia dane Abonenta. „Zdarzają się przypadki, że ktoś zgłasza cesję domeny bez wiedzy jej właściciela. Gdyby taka cesja doszła do skutku, firma straciłaby swój adres www. Dlatego ważne jest aby wszystkie papierowe formalności zostały dopełnione firma zaś zadbała o odpowiednią, bezpieczną procedurę. To co klientowi może wydać się niekiedy nieco uciążliwe jest niczym innym, jak dbałością o jego prawa” - mówi Bartłomiej Juszczyk, właściciel rejestratora domenowego 2BE.PL.

Panel Klienta
Większość rejestratorów domen udostępnia swoim klientom panel administracyjny. To wygodne narzędzie pozwala w łatwy sposób zarządzać istniejącymi domenami oraz rejestrować nowe. Warto zwrócić uwagę czy rozwiązanie oferowane przez naszego dostawcę posiada szyfrowane, bezpieczne połączenie. Hasło do panelu nie powinno być udostępniane osobom postronnym, gdyż za jego pomocą mogą być dokonywane niekorzystne dla nas zmiany – jak cesja (w niektórych firmach jest możliwa z poziomu panelu klienta), zmiana adresu e-mail, na który otrzymujemy powiadomienie o kończącym się okresie abonamentowym, przekierowanie domeny na inną stronę www itp. - które mogą prowadzić nawet do utraty domeny. Jakkolwiek trudno w to uwierzyć, powinno ono być przynajmniej tak chronione, jak – nie przymierzając – PIN do karty kredytowej. Warto przy okazji zwrócić uwagę – czy wręcz dopytać rejestratora domen – czy posiada on stosowne zaświadczenie wydawane przez GIODO, które chroni i gwarantuje poufność danych osobowych właściciela domeny.

Pamiętaj o przedłużeniu
Domeny rejestrujemy na okres minimum jednego roku, nie ma zaś możliwości wykupienia adresu internetowego dożywotnio. Większość rejestratorów domen przypomina nam o kończącym się okresie abonamentowym kilkukrotnie za pomocą różnych kanałów kontaktu – telefonicznie, wysyłając fakturę proforma mailowo lub pocztą. Jednak często się zdarza, że pomimo tych zabiegów nasza strona www staje się niedostępna, a firmowa skrzynka przestaje działać. W takiej sytuacji należy niezwłocznie skontaktować się z firmą, która naszą domenę utrzymuje. „Domeny z polskiego rejestru po wygaśnięciu przechodzą w okres kwarantanny, który trwa około 14 dni. W tym czasie istnieje możliwość przywrócenia domeny poprzedniemu właścicielowi. Może się jednak zdarzyć, że domena wróci do puli wolnych domen wcześniej i może zostać zarejestrowana przez inny podmiot, a wtedy odzyskanie jej wiąże się już z większymi kosztami, a czasem staje się niemożliwe”– dodaje Bartłomiej Juszczyk z 2BE.PL. Warto zwrócić uwagę na fakt, że domeny są rejestrowane na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”, a lista wygasających domen wraz z datami ich wygaśnięcia jest ogólnodostępna. To pozwala inwestorom domenowym przejęcie atrakcyjnych adresów już w kilka sekund po upłynięciu terminu ważności ich rejestracji. Aby uchronić się przed niedostępnością swojej strony www lub utratą domeny ważne jest posiadanie aktualnych danych kontaktowych w panelu administracyjnym oraz terminowe przedłużanie domen.

Utrata domeny może mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy. Już kilku godzinny brak strony w Internecie przynosi firmie straty i osłabia jej wiarygodność. Kiedy przestaje działać strona www i adresy mailowe na dłużej, zaczynamy tracić dotychczasowych klientów, a nowi nie mogąc zapoznać się z naszą ofertą korzystają z oferty konkurencji. Odzyskanie utraconej domeny jest czasochłonne i kosztowne, nie zawsze jest też możliwe. Dlatego tak istotne jest zadbanie o bezpieczeństwo domeny i terminowe przedłużanie jej na kolejne okresy abonamentowe. „Wydawać by się mogło, że tak prosta w swojej obsłudze usługa jak domena internetowa nie powinna przysparzać kłopotów – mimo to – doświadczenie obsługiwanych kilkunastu tysięcy klientów uczy, że wysokie standardy pomagają uchronić Abonenta domeny przed utratą swojej nazwy – zwraca uwagę Bartłomiej Juszczyk – Warto zatem mieć na uwadze wszystkie poruszone wyżej kwestie, procedury, jak również – zwykłą kulturę pracy rejestratora – w jakiej odbywa się obsługa domeny internetowej”.

--
Katarzyna Gruszecka-Kara prowadzi markę 2BE.PL w ramach Grupy Adweb. Marka ta specjalizuje się w dostarczaniu firmom kompleksowych rozwiązań hostingowych, rejestruje domeny z ponad 150 krajów oraz umożliwia zaistnienie i sprawne funkcjonowanie w Internecie.
 
 



22.04.09 - Podsumowanie zagrożeń od stycznia do marca 2009 - według F-Secure
 
Warszawa, 16 kwietnia 2009 r. – F-Secure, producent rozwiązań do ochrony danych, przedstawił raport z podsumowaniem najważniejszych zagrożeń internetowych w pierwszym kwartale 2009 r. Groźne dla Internautów okazały się ataki przeprowadzane przez znane i lubiane portale społecznościowe, jak również trojan zaszyty w pirackiej wersji oprogramowania iWork 09 czy Adobe Photoshop. Dużymi problemami były też: udoskonalony robak Conficker/Downadup atakujący firmowe sieci oraz rozwój zagrożeń mobil (...)
 
 



22.04.09 - Jak reklamować sklep internetowy - nowy blog!
 
Tym razem coś mojego... z racji otwarcia swojego sklepiku internetowego jak i współpracy z kilkoma właścicielami sklepów internetowych. Szerzej wgłębiam się w sprawę reklamy i promocji sklepów internetowych.

Swoje przemyślenia i porady na ten temat będę publikował na blogu „jak reklamować sklepy internetowe?

Blog jest kierowany tylko do właścicieli małych sklepików, którzy chcą jakoś zaistnieć w internecie i i gąszczu informac (...)
 
 



22.04.09 - Wiosenny atak promocji w Adseo.pl
 
Po bezpłatnych audytach nowi klienci Adseo – marki Grupy Adweb zajmującej się pozycjonowaniem i linkami sponsorowanymi w sieci - mogą przetestować kampanię linków sponsorowanych. Promocja szczególnie skierowana jest do branży turystycznej, która otwiera swój sezon reklamowy.

Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów Adseo uruchomiło akcję skierowaną m.in. do właścicieli pensjonatów, hoteli, ośrodków sportów letnich, którzy nie zdążyli jeszcze rozpocząć swojej kampanii promo (...)
 
 



03.04.09 - Wiosenne audyty z Adseo!
 
Zrób darmowy audyt strony! Zobacz czy wyszukiwarka Cię lubi.

Wiosenne przesilenie to najlepszy czas na zmiany czy gruntowne porządki. Adseo – marka Grupy Adweb zajmująca się marketingiem w wyszukiwarkach – rozpoczyna akcję mającą na celu wysprzątanie bałaganu w kodach stron internetowych.

Dla każdej firmy stawiającej pierwsze kroki  na rynku,  podstawową kwestię stanowi - będąca wizytówką firmy - strona www, której zadaniem jest informowanie klienta o branży ora (...)
 
 



Najlepszy Hosting w e-miescie!





01.04.09 - Raport o stanie sieci Afiliacyjnych (progarmów partnerskich)
 
Właściwy tutał „Poradnik – Marketing Afiliacyjny” - no ale mi to bardziej raport przypomina :)

„Poradnik – Marketing Afiliacyjny” wyjaśnia podstawowe zasady prowadzenia działań reklamowych w internecie z wykorzystaniem tzw. sieci afiliacyjnych. Opisuje jak wygląda współpraca pomiędzy reklamodawcą, wydawcą i siecią afiliacyjną, objaśnia podstawowe pojęcia, pokazuje sposób w jaki sieci afiliacyjne optymalizują kreacje reklamowe i serwis docelowy rekl (...)
 
 



27.03.09 - Net PR Synergy, czyli pozycjonowanie wizerunku
 
Do sieci wkradło się już na dobre stwierdzenie „Nie ważne jak mówią, ważne żeby mówili”. Wiele firm na tym podłożu budowało swój wizerunek, czego ostatecznym skutkiem była zła opinia i zmniejszające się zyski. Jak więc radzić sobie z problemem, gdy sieć kipi od negatywnych komentarzy na Twój temat? Czy popełnienie nawet najdrobniejszego błędu oznacza koniec działalności czy może istnieje cień szansy na odbudowanie relacji z klientami?

(...)
 
 



22.03.09 - e-Głosowanie
 
Postanowili znaleźć sposób na zwiększenie partycypacji Polaków w życiu publicznym - postawili na e-głosowanie. Mają już prototyp systemu do głosowania przez internet, teraz chcą go przetestować. Inicjatywa cieszy się coraz większym zainteresowaniem społeczeństwa i poparciem autorytetów.

Młodzi ludzie ze Stowarzyszenia Polska Młodych uważają, że obecnie istnieją liczne bariery, które utrudniają wielu osobom udział w wyborach powszechnych. Osoby niepełnosprawne, studiujące lub pracują (...)
 
 



22.03.09 - ADSEO w kontekście!
 
W wyniku zmieniających się potrzeb rynku interaktywnego, Adseo – marka wchodząca w skład Grupy Adweb, zajmująca się pozycjonowaniem i reklamą w wyszukiwarkach – postanowiła poszerzyć swoją ofertę, dołączając do niej reklamę kontekstową.

Reklama kontekstowa to rodzaj kampanii wizerunkowej, która pozwala dotrzeć do osób zainteresowanych konkretną usługą lub produktem. Komunikat precyzyjnie trafia w zapytanie konsumenta odpowiadając na jego potrzebę. Ze względu na róż (...)
 
 



22.03.09 - Jak sprawdzić, czy sklep internetowy jest wiarygodny?
 
„Oszukani klienci sklepów internetowych i wyłudzone setki tysięcy złotych!” Takie nagłówki mogliśmy przeczytać w gazetach lub usłyszeć w radiu bądź telewizji w ostatnim czasie. Czy taki los czeka każdego klienta, robiącego zakupy w Internecie? Czy każdy sklep internetowy prowadzi nieczystą grę z klientem? Jak w takim wypadku ocenić, czy sklep jest niezawodny?

W związku z zaistniałą sytuacją na rynku e-commerce pojawiają się pytania i wątpliwości dotyczące wiarygodno (...)
 
 



Starsze wiadomości

archiwum wczesniejszych newsów:
[0][1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18][19][20][21][22]