Przydatne dla firm:
- program do mailingu
- antywirus dla firm
- programy księgowe dla firm

Menu:
- aktualności
- kontakt
- regulamin
- przedruk artykułów
- współpraca

Wortal e-biznesu:
- biznes oferty B2B
- forum
- e-marketing
- pik
- projektowanie stron
- zarabianie przez internet
- zarządzanie czasem

Newsletter E-biznes
E-mail:

Imię:

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Własna Firma:
- jak zalożyć firmę

Zaprzyjaznione serwisy:
- hosting dla firm
- wizytówki internetowe

Przyślij newsa:
Informacje prasowe przesyłaj na adres info(malpa)krei.pl


 





 
Edukacyjne Pakiety Promocyjne w tym pakiet e-biznesowy zobacz


 
>>>pobierz<<<
darmowe
ebooki


pobierz pdf


pobierz pdf



05.02.09 - Reklamy bannerowe odchodzą do lamusa
 
Reklamy bannerowe odchodzą do lamusa - Nadszedł czas reklamy kontekstowej

W czasach gdy świat pogrążony jest w kryzysie, reklamodawcy zaczynają ciąć budżety tam, gdzie wydaje im się, że wydatki są najbardziej zbędne - czyli w reklamie. Okres posuchy na rynku reklamy w tradycyjnych mediach może stać się złotym okresem dla branży internetowej, do której najprawdopodobniej będą przenoszone budżety reklamodawców. W efekcie zmienić się może nareszcie świadomość skuteczności tej formy promocji, wobec której część co bardziej konserwatywnych marketerów jest wciąż nieufna.

Szeroki wachlarz usług agencji i firm zajmujących się promocją w Sieci otwiera drogę niemal każdemu - nawet najmniejszym firmom, nie dysponującym dużymi budżetami. Jaką zatem formę reklamy internetowej warto wybrać by skutecznie promować swoje produkty czy usługi? Niestety minęły już czasy, kiedy wystarczyło w widocznym miejscu strony internetowej wykupić baner reklamowy, by w efekcie liczyć dziesiątki przekserowań do swojego serwisu. Obecnie reklamodawcy zmuszeni są do poszukiwania nowych narzędzi usprawniających promocję w Sieci. Reklamy banerowe - chociaż nadal dominują na rynku - stają się coraz mniej skuteczne. Stanowią one jednak zbyt nachalną formę reklamy, która sprawia, że użytkownicy przestają świadomie na nią reagować.

- Marketing wyszukiwarkowy, w przeciwieństwie do banerów, daje użytkownikom możliwość wyboru. Choć znalezienie się w czołówce wyników wymaga sporo czasu, jest to obecnie jedna ze skuteczniejszych form promocji - mówi Anna Sikorska, SEO Director w Adseo.pl (http://adseo.pl). Reklamodawcy jednak nie spoczywają na laurach, wymyślając nowe narzędzia reklamy. Na rynku internetowym zaczyna powstawać coraz więcej systemów oferujących tzw. kontekst na stronach.

Kontekst czy intekst?

Reklamy kontekstowe swoje początku czerpią z firmy znanej powszechnie i uchodzącej za faworyta wśród wyszukiwarek – Google.pl. Skierowane są one na sieć partnerską, a wyświetlają się na stronach partnerów w postaci boksów tekstowych - graficznych lub multimedialnych. Reklamodawcy mają możliwość zaprezentowania swoich usług w prosty i nieinwazyjny sposób, natomiast internaucie dają możliwość wyboru – kliknięcia lub pominięcia reklamy. Główną zaletą tego typu kampanii jest wyświetlanie reklam tematycznie powiązanych z treścią witryny. A co za tym idzie, idealnie wpasowujących się w zainteresowania i gusta danego czytelnika. Intekst lub inaczej intertekst to rodzaj dymka reklamowego wyświetlanego w momencie najechania na podkreślone w tekście słowo. Ten rodzaj reklamy dopasowuje się do treści witryny na podstawie słów kluczowych zdefiniowanych przez reklamodawcę. Wykorzystując grafikę, flash czy zwykły tekst, reklamodawca ma szansę dotrzeć do ściśle określonej – zgodnej z jego oczekiwaniami - grupy odbiorców.

Dlaczego reklamy kontekstowe są skuteczniejsze od zwykłych banerów?

Użytkownicy, choć podczas wyboru strony sugerują się zwykle zawartością merytoryczną oraz tzw. „użytecznością”, zwracają także uwagę na komfort pracy. Jeśli chodzi o grafikę wykorzystywaną do reklamowania produktów czy usług, zwaną powszechnie banerami reklamowymi, to z każdym rokiem przyciąga ona coraz mniejszą uwagę użytkowników globalnej sieci. Ta forma promocji stała się na tyle nachalna, że użytkownicy wszelkimi sposobami starają się jej unikać. Obecne wtyczki w przeglądarkach umożliwiają blokowanie tego typu reklam, co stwarza dla reklamodawców poważną barierę i utrudnienie w dotarciu do targetu. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem pozostaje skierowanie reklam na serwisy tematyczne, gdzie przekaz może być adresowany do konkretnych grup użytkowników. Główną rolę odgrywa tu zarówno wiek, region jak również branża. Reklamy kontekstowe nie zajmują przestrzeni użytkownika nachalnie informując o aktualnej promocji. Najczęściej rozmieszczone są w stałych - dobrze widocznych dla Internauty - punktach serwisu. W efekcie, ze względu na swoją formę, stałe miejsce w serwisie są chętniej przeglądane przez użytkowników.

Systemy i ich działanie…

Kampanie kontekstowe i intekstowe oferują szereg możliwości, dzięki którym reklamy można dopasować do konkretnej grupy odbiorców. Na rynku istnieje wiele serwisów oferujących tego typu usługi. Nie każdy system jednak jest na tyle rozwinięty by umożliwiał ich dokładne dopasowanie. Reklamy kontekstowe – tzw. Google Adwords - mogą być kierowane do konkretnego serwisu, przez co grupa docelowa jest wyznaczana bardzo precyzyjnie. Jest to jeden z potężniejszych systemów, którego sieć partnerów, czyli stron udostępniających swoje powierzchnie na tego typu reklamy, sięga blisko miliona witryn. Systemy do tworzenia i zarządzania kampaniami kontekstowymi posiada również Witrualna Polska, Onet oraz Interia, które współpracują z większymi partnerami takich usług, jak np. ARBOmedia czy SmartContext. Panel ten obsługuje zarówno reklamy kontekstowe jak i intekstowe. Choć przygotowanie kampanii intekstowej nie różni się niczym od kontekstu (w formie merytorycznej), to jednak trzeba zauważyć drobną, ale znaczącą różnicę. W porównaniu do reklamy kontekstowej intekst rozmieszczany jest w sieci w sposób losowy. Reklamodawca ma jedynie możliwość wyboru branży, natomiast witryny dobiera już sam system na podstawie partnerów, którzy podjęli z nim współpracę. Nie zmienia to jednak faktu, iż skuteczność tych reklam jest bardzo wysoka. Reklamodawca ma możliwość doboru słów kluczowych, które dopasują się do branży, jednocześnie sugerując słowa, pod którymi reklama będzie wyświetlana. Niestety podobnie jak w przypadku linków sponsorowanych, istnieją branże bardzo konkurencyjne, które wymuszają na reklamodawcach nieco wyższe koszty. Nie zniechęca to jednak osób, które skorzystały z tych usług i dostrzegły widoczny efekt. Zaletą tych systemów jest również fakt, iż analizując konkurencję same dobierają stawki, zwiększając je lub zmniejszając, zależnie od natężenia konkurencji.

Przyszłość systemów kontekstowych

Ze względu na swoją formę reklamy kontekstowe i intekstowe są bardziej przyjazne i chętniej klikane przez użytkowników. Reklamodawcom umożliwiają precyzyjne kierowanie swoich reklam do grupy docelowej, a internautom dają możliwość wyboru. Przygotowanie kampanii nie zajmuje dużo czasu, zwłaszcza dla osób, które wcześniej miały już do czynienia z systemem Adwords i linkami sponsorowanymi. Jedyny problem mogą stanowić stawki ustalane dla poszczególnych słów kluczowych, jednak w razie potrzeby system sam je koryguje i dobiera odpowiednio tak by reklama cały czas się wyświetlała. - Muszę przyznać, że system nie jest trudny w obsłudze dla tych, którzy mieli już wcześniej do czynienia z podobną kampanią. Wadą jednak dla mnie jest to, że sam dobiera stawki na podstawie konkurencji, gdyż często są one znacznie większe niż być powinny. W systemie Adwords mamy nad tym kontrolę i sami możemy decydować o ich wielkości. Daje nam to możliwość precyzyjnego szacowania czasu trwania kampanii, co dla klienta często jest sprawą pierwszorzędną – mówi Anna Sikorska.

Obecnie systemy są ciągle w fazie rozwojowej. Rynek reklamy z każdym rokiem rozwija się coraz dynamiczniej, co owocuje wdrażaniem nowych i funkcjonalnych rozwiązań, które czynią tę formę promocji jednym ze skuteczniejszych form internetowej reklamy.

***
Autorka artykułu jest pracownikiem ADSEO.PL, części Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.
 
 



01.12.08 - Marketing Astrologiczny?
 
Dostałem taką informacje prasową, postanowiłem opublikować ją jako ciekawostkę:

Marketerzy zwiększą sprzedaż przez Marketing Astrologiczny. -Warszawa, grudzień 2008

Swoją działalność rozpoczyna MarketingAstrologiczny.pl - serwis poświęcony nowoczesnym, dotąd niestosowanym technikom marketingowym.

Marketing Astrologiczny łączy narzędzia marketingu tradycyjnego z wiedzą astro (...)
 
 



29.11.08 - Nowy marketing - ksiażka za darmo
 
Tydzień po tym jak ukazała sie w ksiegarniach nowa książka o marketingu internetowym Dominika Kaznowskiego - "Nowy Marketing", jej autor zdecydował się na bezpłatne jej udostępnienie w sieci...

Nic więc nie pozostało tylko ściągnąć, przejrzeć zobaczyć... no i przeczytać... :)

Ja właśnie sobie pobrałem...

Ale tak przy okazaji taka mnie refleksja naszła... czyżb (...)
 
 



28.11.08 - Database marketing w branży turystycznej.
 
W dobie XXI wieku infrastruktura informatyczna stanowi podstawę działalności każdej firmy. Rosnąca konkurencja i trwająca obecnie recesja gospodarcza nie pozostają bez wpływu także na rynek turystyczny, gdzie istotny jest każdy klient. Stanowi to jedną z przyczyn, dla których dzisiejszy marketing odchodzi od masowej komunikacji, na rzecz spersonalizowanych przekazów. W tym celu niezbędna jest bogata baza danych. By ją zdobyć warto wdrożyć System relacji z klientami (ang. CRM).

CRM zna (...)
 
 



19.11.08 - Zareklamuj swój sklep i zdobądź domenę gratis!
 
Przedświąteczny szał zakupów już za pasem. Z tej okazji Adseo.pl postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom sklepów internetowych, przypominając o ostatniej szansie na zareklamowanie swojej oferty sprzedażowej.

17 listopada 2008 roku ruszyła promocja linków sponsorowanych dla tych, którzy nie zdążyli jeszcze zadbać o swój przedświąteczny wizerunek w Internecie. Dodatkowo, klienci którzy skorzystają z promocyjnej oferty Adseo.pl, będą mogli otrzymać dowolną d (...)
 
 



Najlepszy Hosting w e-miescie!





14.11.08 - Naiwni czy wizjonerzy?
 
Ściągnij i przeczytaj zanim zapłacisz”. Z pierwszą tego typu akcją-eksperymentem w Polsce rusza Wydawnictwo „Złote Myśli”. Wszyscy zainteresowani, zanim zdecydują się za książkę zapłacić, mają możliwość jej pobrania i przeczytania. Czy to dobry pomysł? Czy ludzie są na tyle uczciwi, by zapłacić za książkę, która się im spodoba, a którą de facto już mają na własność? Wydawcy (...)
 
 



13.11.08 - Ankieta - programy partnerskie cz. I
 
Zapraszam do wypełniania ankiety - znajdującej się na moim blogu o programach partnerskich. Na podstawie tej i następnych ankiet mam zamiar stworzyć mały raport dla osób początkujących jako partnerzy.


Ankeita znajduje sie tutaj.
 
 



16.10.08 - Zostało tylko 25 książek!!
 
Jedna z moich ulubinych książek o marketingu jest właśnie w wyprzedaży, w sumie to zostało jeszcze tylko 25 egzamplarzy!!!.

Można zaoszczędzić ponad 50% co w tym wypadku robi prawie 40 zł!

TAk więc jeśli jeszcze nie przeczytałeś 23.09.08 - Dofinansuj swój ebiznes... unijna kasą

 
Na stronach PARP'u jakis czas temu ukazała sie informacja o działach 8.1 i 8.2.

Oba te działania, mają za zadanie wesprzeć rozwój ebiznesu. Pierwsze usług internetowych, drugie zaś internetowego rynku B2B.

Uzyskać możńa od 20 tyś do 2 mln złotych... - nie zwlekaj złóż wniosek.
 
 



18.09.08 - Program partnerski sklepu z antywirusami
 
Program dotyczy sprzedaży oprogramowania antywirusowego Avast (wkrótce inne antywirusy)

Prowizja zaczyna się od 10% kwoty netto każdego zamówienia Po przekroczeniu 1000zł prowizji, wskakujemy na 15% Kolejne progi będą negocjowane indywidualnie.

O programie wspominam, właśnie ze względu na powyższe progi prowizyjne... jest to stosunkowo nowe rozwiązanie w programach partnerskich... Nowe a jednocześnie bradz (...)
 
 



Starsze wiadomości

archiwum wczesniejszych newsów:
[0][1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16][17][18][19][20][21][22]