Alternatywa dla allegro

Niejednokrotnie osoby chcące dokonać zakupu przez Internet wcześniej czy później trafiają na platformę Allegro. Czy jednak jest to jedyna szansa i sposób dotarcia do klienta chcącego zakupić nasz produkt? Jest wiele form sprzedaży w branży e-commerce i każdy ze sposobów może przyciągnąć uwagę kupującego. Są także rozwiązania pozwalające na integrowanie tych platform i zapewnienie płynności sprzedaży, bez konieczności tworzenia nowych produktów i ich opisów co postaram się przedstawić w tym artykule.

Amazon jako forma wkraczająca prężnie na rynek polski

Moje rozważania na temat form sprzedaży w sieci internetowej chciałbym rozpocząć od platformy Amazon, będącej amerykańskim odpowiednikiem Allegro. Choć jest już Amazon częściowo obecny w Polsce, jego obecność do tej pory była ograniczona do domeny niemieckiej, a jedynie jego magazyny znajdowały się na terytorium Polski. Aby dokonać zakupu, nie zawsze mieliśmy łatwo, przejść przez opcje sklepu internetowego, który nie był dostosowany do realiów polskich. Obecnie jednak ta sytuacja już się zmienia i lada moment ten usługodawca form sprzedaży w pełni zagości w naszym kraju. Jest to ciekawa alternatywa dla Allegro, ze względu na liczne promocje i akcje stanowiące poważną konkurencję przychodzącą z zachodu, a warto tutaj dodać, że na dostawę zakupów dzięki, dobrze zoptymalizowanej logistyce jest niesamowicie prężna otrzymując żądany produkt w kilka dni. Na platformie Amazon, każdy może wystawiać swoje produkty i warto  już teraz rozważyć, pojawienie się na tej platformie sprzedażowej.

Aliexpress jako wschodnia potęga handlowa

Tak, jak prężnie na zachodzie działa Amazon, a w Polsce Allegro, tak na wschodzie, mamy do czynienia z platformą Aliexpress, będącej świetną alternatywą dla Allegro. Podobnie jak Amazon oferuje ona także model sprzedaży w formie dropshippingu, co znacząco upraszcza politykę magazynową i dostawy produktów, ograniczając naszą rolę do promowania i zachęcania do zakupu wybranych produktów za pomocą naszego sklepu internetowego, lub dowolnej innej formy zachęty klienta do zakupu. Rynek wschodni w ten sposób otwiera się na Polskę i inne kraje zachodu i mimo trudności związanych z ograniczeniami związanymi z długim oczekiwaniem na produkt, wielu decyduje się na zakup poprzez tą platformę. Sytuację dodatkowo utrudniła pandemia Covid-19, poprzez ograniczenia w przemieszczaniu się i blokady na granicach, ale powoli wszystko wraca już do normy, choć na produkt trzeba nadal czekać kilka tygodni. Ze względu jednak na atrakcyjne ceny i częste oferty z darmową dostawą wielu decyduje się na zakup drobiazgów, a często także poważnego sprzętu nie zawsze dostępnego w innych krajach i platformach sprzedażowych.

Google Merchand Center jako produkt Google w wyszukiwarkach internetowych

Bez wyszukiwarki internetowej Google trudno byłoby nam się poruszać po zakamarkach stron internetowych, dostępnych w sieci publicznej. Google to nie jedyny dostawca usług wyszukujących treści w sieci internetowej, ale z pewnością najbardziej popularny, a dodatkowo jest to ciekawa alternatywa dla innych form dotarcia do klienta, nie tylko dla ofert zamieszczonych na Allegro. Otóż Google oprócz narzędzi służących do optymalizacji, analiz i statystyk związanych z naszą witryną oferuje, całe pakiety usług umożliwiających dotarcie do klienta, w tym poprzez reklamę w wyszukiwarce i na witrynach będących partnerami Google. Ponadto, nie jest to tylko alternatywa dla Allegro, ale również wsparcie dla niego, ponieważ Allegro prężnie zaznacza swoją obecność w Google Merchand Center, a narzędzia integrujące pozwalają na skorzystania z pełnego wachlarza możliwości jakie daje Google.

Platforma sprzedażowa w mediach społecznościowych na przykładzie sklepu Facebook

W ostatnich miesiącach Facebook prężnie się rozwija, jeśli chodzi o możliwości prowadzenia sprzedaży przez Internet. Wiele firm decyduje się na wybór social media, w celu dotarcia do jak największej liczby odbiorców, a jest to rzeczywiście ciekawa alternatywa, dla Allegro pozwalająca nie tylko zamieszczać nowe produkty, ale również korzystać z odpowiedniego kreatora pobierającego treści i produkty w innych witryn, co znacząco przyspiesza i upraszcza korzystanie z tej formy sprzedaży. Warto jest także tutaj zamieścić swoje produkty i dotrzeć do klientów, którzy potrzebują naszej oferty, a dodatkowo remarketing, podobnie jak w Google Merrchand Center, powoli na to, by klient do nas wrócił i skorzystał z promocji, która wcześniej mogła go interesować ale z jakiś względów, nie zdecydował się na zakup.

Czy Ceneo, jako porównywarka cen, może być alternatywą dla innych platform sprzedażowych?

Kończąc listę najbardziej popularnych platform sprzedażowych, warto przyjrzeć się także porównywarce cen jaką, jest Ceneo. Obecnie nie jest to jedynie porównywarka, ale podobnie, jak na Allegro, istnieje tutaj możliwość sprzedaży bezpośrednio w tej porównywarce, co znacząco upraszcza i przyspiesza zakup, a usługa rozwija się prężnie oferując coraz więcej rozwiązań, stanowiąc poważnego konkurenta dla Allegro.

Wszystkie powyższe formy sprzedaży warto zintegrować w jednym produkcie, jakim jest usługa platformowa Sky-Shop, pozwalająca na zarządzanie procesem sprzedaży i stanowiąca jednocześnie niezależny sklep internetowy. Taka integracja świetnie uzupełnia powyższą listę, a dostęp do kilkuset usługodawców świadczących usługi z zakresu dropshippingu, uzupełnia jej możliwości, a to nie wszystko i dlatego warto jest przetestować i zdecydować się na to rozwiązanie i na sprzedaż we wszystkich powyższych platformach sprzedażowych, choć lista może być jeszcze dłuższa.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *