Efektywne pozycjonowanie stron www bez agencji reklamowej i pośredników

Nie trzeba być ekspertem od marketingu, żeby wiedzieć, że w dzisiejszych czasach nachalne reklamy opisujące jak wspaniały jest dany produkt wywołują negatywne reakcje u odbiorców. Zwłaszcza że współczesny użytkownik przeglądarek internetowych wpisując zapytanie ma już jasno sprecyzowaną potrzebę.

W jaki sposób algorytmy Google’a rozdają karty?

Nie wystarczy jednak wyłącznie posiadać strony internetowej. Algorytmy Google'a prowadzą swoje skomplikowane dla laików rankingi stron. Przy tworzeniu ich biorą pod uwagę kilka czynników, które według crawlerów mają największe znaczenie w zakresie wartości dla internautów.
Po pierwsze: sprawdzają, czy treść na stronie jest aktualizowana i z jaką częstotliwością się to dzieje. Google nie zamierzają bowiem marnować czasu internauty, pokazując mu na jego zapytanie wynik „martwy” od ponad roku.

Innym bardzo ważnym czynnikiem jest wartość treści obecnych na stronie. A zatem, czy daje użytkownikowi jakąś korzyść. Korzyści mogą być różne, jednak największą z nich według Google’a jest to, czy dostarcza nowej wiedzy na nurtujące pytanie. Wyszukiwarka rozpoznaje wartość tekstu przy pomocy tego, ile razy dana treść została udostępniona przez inne podmioty, czy tekst nie jest powieleniem istniejącej już gdzieś indziej treści oraz czy kontent zawiera słowa użyte podczas wyszukiwania przez użytkownika (tzw. słowa kluczowe). Wszystkie wymienione powyżej aspekty decydują także o kolejności, w jakiej przeglądarka wyświetla rezultaty.

Jak nie zagubić się w internetowej dżungli jako firma?

Każdy sprzedawca powinien wiedzieć, że nie wystarczy już jedynie informować, że oferuje dany produkt. Trzeba dostarczyć potencjalnemu klientowi to, czego poszukuje w wyszukiwarce i przedstawić mu to w formie, która sprawi, że użytkownik zechce zajrzeć na stronę internetową i zapoznać się z treściami. Może to być wiedza, rozrywka lub korzyść z odkrycia danego produktu. Pozycjonowanie stron internetowych czy też pozycjonowanie sklepów internetowych to coś, o czym trzeba pomyśleć na współczesnym rynku sprzedażowym. Obecnie istnieją serwisy udostępniające profesjonalne usługi związane z content marketingiem czy copywritingiem. Jednym z takich serwisów jest Seoportal,

Darmowe narzędzia do SEO

Na rynku są także dostępne darmowe narzędzia, umożliwiające podejmowanie działań marketingowych samodzielnie, jako pozycjoner swojej strony czy sklepu internetowego.

Jednym z ciekawych, darmowych rozwiązań jest dostępna na stronie Seoportal „Checklista SEO”. Za pomocą wypunktowania wszystkich elementów, z których składa się optymalizacja stron internetowych służy do wykonania samodzielnego audytu SEO.

Inną funkcją dostępną bezpłatnie na https://www.seopilot.pl jest Funkcja Rekomendacji. Przeprowadza ona analizę strony internetowej pod względem:
-wyboru słów kluczowych najbardziej adekwatnych do danej strony,
– użycia słów kluczowych,
– kodu html,
– linków wychodzących (wewnętrznych oraz zewnętrznych),
-statystyk,
-konkurencji.
Po owej dogłębnej analizie program pomaga w zarządzaniu wdrażaniem rekomendacji, planowaniem budżetu oraz raportuje wyniki.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.