Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego?

Pandemia przyśpieszyła to, co było nieuniknione. Przedsiębiorcy jeden po drugim przenoszą swojej biznesy do Internetu. Jak grzyby po deszczu powstają kolejne sklepy online.

To sprawia, że konkurencja jest ogromna i przetrwają tylko Ci, którzy mają ogromne budżety… lub niebanalne pomysły. Okazuje się, że poza tradycyjnymi sposobami na promocję, takimi jak płatna reklama, istnieją również inne metody na stworzenie dochodowego biznesu. I to dużo bardziej oryginalne! W czasach kiedy wszyscy zastanawiają się, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego, my znamy odpowiedź na to pytanie.


Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego poprzez działania online?


Najprostszym sposobem na pozyskanie nowego klienta jest płatna reklama. Do tego celu można wykorzystać, np. Google Ads lub Facebook Ads. Jeśli asortyment sklepu jest wystarczająco atrakcyjny, wówczas konsument dokona zakupu. Nie ulega jednak wątpliwości, że jest to niezwykle kosztowna forma promocji. Jak pozyskać klienta poprzez Internet dysponując małym budżetem?


Viral marketing


Prawdopodobnie każdy z nas słyszał o kakao DecoMorreno. Wszystko zaczęło się od niewinnego wpisu z pytaniem, gdzie można przeczytać książkę o tym tytule. Screen szybko obiegł całą Polskę i sprawił, że obecnie prawie każdy internauta kojarzy tę markę. To jest właśnie marketing wirusowy (z ang. viral marketing). Nie da się ukryć, że powtórzenie tego wyczynu nie będzie proste. Największe marki, zastanawiające się, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego, stosują jednak efekt wirusowości do pozyskania kolejnych, wiernych konsumentów. Przykładowo Allegro każdego roku na święta tworzy spot wyciskający łzy, który jest licznie udostępniany przez internautów. Ty też możesz to zrobić! Jak? Stwórz krótkie wideo lub grafikę, która dotknie ludzkie serca. Odwołaj się do największych emocji: radości, strachu, złości. Jeśli zrobisz to właściwie, klienci usłyszą o Twojej marce, a to zwiększy liczbę zakupów w sklepie.


Cross-selling


Jest to nic innego jak sprzedaż krzyżowa. Polega ona na oferowaniu klientom dodatkowych produktów podczas zakupów. Tę sztukę do perfekcji opanowały sklepy z branży elektronicznej. Ale, ale.. Jeśli czytasz ten artykuł, to prawdopodobnie brakuje ruchu na Twojej stronie. Ciężko więc oferować coś konsumentom, jeśli w ogóle ich nie ma. Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego w ten sposób? Już podpowiadamy. Cross-selling wcale nie musi dotyczyć produktów tylko jednej marki. Możesz nawiązać współpracę z kimś z branży pokrewnej. Podczas składania zamówienia w sklepie internetowym Twojego partnera, klient otrzyma propozycję zakupu czegoś od Ciebie. Być może Twój znajomy ma sklep meblowy, a Ty jesteś producentem łapaczy snów, które idealnie sprawdzają się jako dekoracja wnętrz? Spróbuj nawiązać z nim współpracę!


Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego poprzez działania offline?


Myśląc o tym, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego, zazwyczaj mamy na myśli wszelkie działania podejmowane online. Okazuje się jednak, że w niektórych branżach równie skutecznie można pozyskać konsumenta w sposób stacjonarny. Jak?


Kod rabatowy


Jeśli poza sklepem internetowym prowadzisz sklep stacjonarny, sprawa jest prosta. Wystarczy, że do każdego zakupu dodasz ulotkę z kodem rabatowym, który można wykorzystać tylko przez Internet. Gwarantujemy, że już nie będziesz musiał/a się zastanawiać, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego. Co jednak zrobić w przypadku, kiedy zaczynasz całkowicie od zera? Możesz spróbować dogadać się z innymi biznesami stacjonarnymi. Jesteś właścicielem sklepu z artykułami do pielęgnacji dłoni? Poproś kosmetyczkę z okolicy, aby po każdorazowo wykonanej usłudze dawała klientowi Twoją ulotkę z kodem rabatowym. Jeśli zaproponujesz jej sensowny podział zysków, wówczas z pewnością przystanie na tę propozycję. Konsument natomiast znacznie chętnie zrobi zakupy w sklepie internetowym z polecenia niż na innej przypadkowej witrynie.


Bilbordy


Mówi się, że era bilbordów już dawno minęła. Nic bardziej mylnego. Przykładem może być chociażby ostatnia kampania edukatora Bartka Popiela, która częściowo opierała się o bilbordy umieszczone w Krakowie i Warszawie. Wygenerowała ona ponad 400 tys. zł w zaledwie 35 godzin! Jeśli zastanawiasz się, jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego, być może dobrym pomysłem będzie przeprowadzenie webinaru, na którym podzielisz się swoją wiedzą i napomkniesz o ofercie? O wydarzeniu możesz poinformować za pomocą bilbordów umiejscowionych w najczęściej uczęszczanych miejscach. Rozwiązanie może nie najtańsze, ale zdecydowanie oryginalne!

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *