Jak sprawnie zarządzać salonem fryzjerskim?

0
36

Prowadzenie zakładu fryzjerskiego nie jest łatwym zadaniem, bo konkurencja w tej branży jest bardzo duża. Pokonać można ją tylko wysokim poziomem usług i sprawnym zarządzaniem firmą.

Kwalifikacje pracowników

Zatrudniając fryzjera lub fryzjerkę należy sprawdzić nie tylko kwalifikacje formalne, ale przede wszystkim umiejętności praktyczne. Najlepiej, by kandydat wykonał próbne strzyżenie na przyprowadzonym modelu. Można wtedy sprawdzić poprawność cięcia włosów, sposób wymodelowania fryzury.

Dobry fryzjer to nie tylko rzemieślnik, który poprawnie obetnie włosy. Powinien wykazywać się również kreatywnością podpowiadając klientowi jaka stylizacja będzie dla niego odpowiednia. Wielu klientów chce zmienić swoją fryzurę, ale nie zawsze ma na nią pomysł.
Wielu producentów kosmetyków do pielęgnacji włosów organizuje szkolenia dla fryzjerów, warto wysyłać na nie pracowników, by podnosili swoje kwalifikacje i nadążali za najnowszymi trendami.

Procedury w zakładzie fryzjerskim

Wprowadzenie procedur dla pracowników znacznie ułatwia zarządzanie salonem fryzjerskim. Pracownicy wiedzą jak mają postępować podczas wykonywania poszczególnych zabiegów.

Jasno sprecyzowane procedury są szczególnie istotne w okresie panującej obecnie pandemii koronawirusa. Ich przestrzeganie zapewni bezpieczeństwo pracownikom i klientom oraz zapobiegnie ewentualnemu zamknięciu salonu.

Oczywiście funkcjonowanie wprowadzonych procedur należy kontrolować i ewentualnie wprowadzać ich modyfikację w zależności od potrzeb.

Kontakt z klientem jest najważniejszy

Dobre relacje z klientami, sprawne umawianie wizyt to podstawa. Nikt dzisiaj nie ma czasu na bezproduktywne siedzenie w salonie i czekanie, aż stanowisko się zwolni. Klienci cenią sobie czas i możliwość umówienia wizyty w dowolnym terminie lub jej odwołania, bo nagle coś mu wypadło i nie dysponuje wolnym czasem.

Wszystkie te problemy znikną w momencie wprowadzenia specjalnego programu do zarządzania salonem fryzjerskim. Największą zaletą takiego programu jest wirtualny kalendarz. Pozwala on klientom rezerwować wizyty za pośrednictwem internetu. Mogą nie tylko wybrać najbardziej dogodny termin, ale również wybrać ulubionego fryzjera i określić rodzaj zabiegu. System automatycznie zarezerwuje potrzebny czas na zabieg. System automatycznie za pomocą sms przypomina klientowi o nadchodzącej wizycie. Odpowiednio skonfigurowany może go informować także o różnego rodzaju promocjach.

Zarządzanie salonem fryzjerskim będzie znacznie łatwiejsze jeżeli program będzie wzbogacony o moduł sprawdzający stany magazynowe, planujący zakupy w zależności od popularności poszczególnych zabiegów.

Dzięki programowi właściciel firmy ma dostęp do różnego rodzaju statystyk, które może wykorzystać w zarządzaniu firmą. Zoptymalizować koszty, wprowadzić promocje w martwych godzinach, np. dla studentów lub seniorów.

Zarządzanie salonem fryzjerskim za pomocą specjalnego programu oszczędza czas pracowników i pozwala poświęcić go w całości klientom, którzy zadowoleni na pewno powrócą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here