Jakie są zasady programów lojalnościowych?

Programy lojalnościowe są stosowane od lat. Dzięki nim różne firmy mogą zdobyć większe zaufanie konsumentów i osiągać wyższe zyski. Obie strony czerpią korzyści z uczestnictwa w programie. Na czym polega działanie programów lojalnościowych?

Czym jest program lojalnościowy?

Program lojalnościowy to jedno z narzędzi marketingowych. Polega na zachęcaniu konsumentów różnymi sposobami do dokonywania ponownych zakupów lub wielokrotnego korzystania z usług w danym punkcie. Zasady programu są proste – im częściej i więcej kupuje konsument, tym korzystniejsze rabaty lub inne profity otrzymuje. Marka zyskuje natomiast stałego klienta, który pozwala jej osiągać regularne zyski.

Program oferowany przez i360 jest dedykowany zarówno do małych, jak i dużych firm. Mogą z niego korzystać wszystkie przedsiębiorstwa usługowe oraz sklepy internetowe lub stacjonarne. Dzięki programowi lojalnościowemu każdy z nich jest w stanie zarabiać znacznie więcej i poprawić stabilność zysku.

O co chodzi w programach lojalnościowych?

Zasady konkretnego programu lojalnościowego są ustalane przez jego twórców. Sklep może naliczać punkty za każde zakupy lub oferować zwrot części gotówki w przypadku dokonywania regularnych zakupów. Rodzaj programu lojalnościowego i jego zasad jest dostosowany do potrzeb konkretnego sklepu i charakterystyki grupy docelowej. Dzięki temu program lojalnościowy jest znacznie skuteczniejszym narzędziem marketingowym niż krótkotrwałe promocje i jednorazowy rabat. W dłuższej perspektywie program zapewnia stabilność finansową marki i przewagę nad konkurencją.

Program lojalnościowy może być bezterminowy lub trwać przez określony czas. Czas obowiązywania programu, możliwości wykorzystania zgromadzonych punktów lub uzyskanych rabatów powinny być precyzyjnie określone w regulaminie. Regulamin programu lojalnościowego jest nieodłącznym składnikiem całej akcji. Bez regulaminu dochodzi do nieporozumień z konsumentami, dlatego marka powinna zadbać o przejrzyste zasady programu.

Program lojalnościowy skrojony na miarę

Programy lojalnościowe są tworzone z myślą o konkretnej marce i jej klientach. Z tego powodu zasady każdego z programów są ustalane indywidualnie. Jednocześnie sposób przeprowadzenia akcji i rodzaj uzyskiwanych w niej profitów są do siebie podobne. Dzięki temu konsumenci mają większe zaufanie do programów lojalnościowych i chętnie w nich uczestniczą, gdyż wiedzą, na czym polegają i jakie są korzyści z dołączenia do akcji.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.