Czym marketing dla IT różni się od standardowego e-marketingu?
Data publikacji 19 listopada 2020Każdy biznes, który chce poszerzać grono swoich klientów powinien przyjrzeć się działaniom e-marketingowym. Coraz częściej nawet małe działalności, jak lokalny salon fryzjerski lub sklep hydrauliczny, posiadają profil na Facebooku oraz wizytówkę Google. Marketing w IT jest o tyle ważny, że pomaga umiejętnie koncentrować swoje działania na konkretnej grupie docelowej i bardzo często wychodzi również poza granicę. Poza tym specyfika zagadnień związanych z IT bardzo często wymaga także umiejętności copywriterskich, aby opowiedzieć klientom w przystępny sposób, co mogą zyskać, decydując się na ofertę IT.
Czym marketing dla IT różni się od standardowego e-marketingu?
Słowa kluczowe i frazy long tail
Frazy long tail pomagają w przyciąganiu użytkowników, którzy prawdopodobnie są już przygotowani na to, że skorzystają z usług firmy IT. Przed podjęciem ostatecznej decyzji chcą jednak poznać jak najwięcej szczegółów z oferty. Wtedy w wyszukiwarkę wpisują bardziej sprecyzowane zapytania. W takim przypadku dobrze jest przygotować strategię uwzględniającą frazy kluczowe z tzw. długiego ogona.
Słów kluczowych można używać także podczas pisania oryginalnych opisów produktów i usług, ale też w tekstach na blogu firmowym. To tam programiści i eksperci z danego tematu mogą podzielić się wiedzą i wyjaśnić bardziej skomplikowane zagadnienia związane z IT. Dzięki temu budujemy reputację eksperta, a przy okazji poprawiamy swoją widoczność w wynikach Google.
Międzynarodowe SEO dla firm IT
Software house i liczne usługi IT nie ograniczają się do działań lokalnych. To branża, która opiera się na międzynarodowym środowisku. Programiści mogą wykonywać swoją pracę w dowolnym miejscu na świecie, a celem jest zrealizowanie projektu, który zadowoli klienta. Marketing dla IT musi zatem uwzględnić międzynarodowe SEO i to wymaga innego podejścia do pozycjonowania. Przed podjęciem działań należy przeanalizować zagraniczną konkurencję, dobrać odpowiednie słowa kluczowe i wziąć pod uwagę potrzeby różnych użytkowników. Jeżeli firma IT chce promować się na kilku rynkach, będzie to wymagało bardziej rozbudowanego podejścia do contentu – tłumaczenie tekstów lub tworzenie unikatowych dla każdego rynku. Ważne, aby analizować, czego najczęściej szukają mieszkańcy danego kraju i to do nich dopasować treści.
Dzięki otwarciu swojej firmy na transakcje spoza Polski stwarzamy sobie nowe możliwości kontaktów i otwieramy się na nowe projekty od klientów, którzy działają międzynarodowo. Zapotrzebowanie na oprogramowania i specjalistów w IT, ale i konkurencja, ciągle rośnie, dlatego warto poszerzać grupę odbiorców swojego biznesu.
Marketing dla IT różni się od standardowego e-marketingu przede wszystkim skomplikowanymi słowami kluczowymi oraz tym, że skupia się w dużej mierze na działaniach międzynarodowych. Pozycjonowanie firmy IT nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego warto poszukać agencji marketingowej z doświadczeniem w tym obszarze. Specjaliści SEO zajmą się naszym biznesem i wyprowadzą go wysoko w wynikach Google.