Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes fulfillment

Czym jest fulfillment dla e-commerce i dlaczego jest potrzebny w Twojej firmie?

Data publikacji 16 sierpnia 2022


Rozbudowa sklepu internetowego sprawia, że rosną jej potrzeby względem sprawniejszej i bardziej efektywnej realizacji procesów składających się na jego funkcjonowanie. Logistyka sklepu internetowego okazuje się kluczowa dla zwiększenia wolumenu sprzedaży, dlatego chcąc zadbać o rozwój swojej platformy sprzedażowej e-commerce, warto zdecydować się na fulfillment. Czym jest fulfillment e-commerce i dlaczego jest on dobrym wyborem? Wyjaśniamy!

Czym jest fulfillment dla e-commerce?

Fulfillment dla e-commerce to model obsługi logistycznej, które założeniem jest przekazanie procesów logistycznych zewnętrznemu operatorowi. Zajmuje się on realizacją tego typu zadań i może z powodzeniem przejąć na siebie część lub całość procesu obsługi zamówienia. Zewnętrzny operator może być odpowiedzialny m.in. za przeprowadzanie działań związanych odbieraniem dostaw produktów, magazynowaniem towaru na własnej powierzchni oraz kompletowaniem, pakowaniem i wysyłaniem zamówień do klientów końcowych. Wraz z rosnącymi potrzebami rynku e-commerce i chęcią dostosowania się do potrzeb klientów, operatorzy zajmujący się fulfillmentem e-commerce oferują także szereg usług dodatkowych, takich jak obsługa zwrotów i reklamacji.

Fulfillment e-commerce — dlaczego warto?

Procesy logistyczne w sklepach internetowych coraz częściej realizowane są przez firmy zewnętrzne. Usługa, jaką jest fulfillment dla ecommerce pozwala bowiem na zyskanie szeregu korzyści w pozytywnych efektów w zakresie zwiększenia jakości realizowanych procesów, a także zyskanie szeregu wymiernych korzyści. Do najważniejszych efektów, jakie niesie za sobą obsługa e-commerce przez zewnętrznego operatora, zalicza się aspekty, takie jak:

  • zwiększenie jakości obsługi logistycznej zamówień,
  • oszczędność czasu,
  • stworzenie firmie możliwości rozwoju na rynkach zagranicznych,
  • możliwość dostosowania się do panującej na rynku sytuacji i zamiana kosztów stałych na zmienne,
  • optymalizowanie kosztów związanych z obsługą realizowanych zamówień,
  • efektywna obsługa wzrastającej wraz z rozwojem biznesu liczby zamówień,
  • zyskanie przewagi konkurencyjnej w zakresie szybkiego dostarczania zamówień przy zastosowaniu rozwiązań same-day lub next-day delivery,
  • stworzenie nieograniczonych możliwości w zakresie pakowania zamówień, które mogą być wyposażone w spersonalizowane bileciki, bibułę czy próbki produktów,
  • budowanie zaufania i lojalności konsumentów.

Skorzystanie z obsługi fulfillingu dla e-commerce to doskonały sposób na oszczędność pieniędzy i czasu, który można poświęcić na zdobywanie nowych klientów oraz generowanie jeszcze większych zysków.

Obsługa logistyczna fulfillment dla e-commerce – jaką firmę zewnętrzną wybrać?

 Fulfillment pozwala na zyskanie doskonałych rezultatów planowych działań w zakresie e-commerce. Jednak chcąc w pełni cieszyć się korzyściami, jakie niesie ze sobą zdecydowanie się na ten model logistyczny, należy postawić na zewnętrznych operatorów posiadających profesjonalne zaplecze do realizacji planowanych działań. Jednym z nielicznych operatorów logistycznych w Polsce jest firma 3LP, która zajmuje się realizacją kompleksowych procesów logistycznych przy zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań automatyki magazynowej. Realizacja procesów logistycznych przy ich pomocy to gwarancja osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce.

Redakcja ebiznes.org.pl

Redakcja ebiznes.org.pl to grupa specjalistów z biznesu, ecommerce, finansów oraz marketingu i rynku pracy. W naszych artykułach znajdziesz przydatną wiedze z tych dziedzin.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

inpost paczkomat kurier