Czy karty podarunkowe w firmie to dobry pomysł?
Data publikacji 3 grudnia 2021Wprowadzanie kart podarunkowych to dosyć częsta praktyka w sklepach i firmach usługowych. Niewątpliwie przedsiębiorcy dostrzegli wartość tego rozwiązania. Jednak czy rzeczywiście zawsze warto wprowadzać karty podarunkowe? Jakie wynikają z tego korzyści i jak to robić we właściwy sposób?
Wprowadzanie kart podarunkowych to dosyć częsta praktyka w sklepach i firmach usługowych. Niewątpliwie przedsiębiorcy dostrzegli wartość tego rozwiązania. Jednak czy rzeczywiście zawsze warto wprowadzać karty podarunkowe? Jakie wynikają z tego korzyści i jak to robić we właściwy sposób?
Czym są i jak działają karty podarunkowe?
Warto najpierw pokrótce wyjaśnić, czym tak właściwie są karty podarunkowe. Mowa o tak zwanych kartach przedpłaconych. Uprawniają one do dokonania zakupów na określoną kwotę w danym sklepie lub w sklepach należących do jednej marki. Oczywiście karty podarunkowe doskonale spisują się również w firmach usługowych. Czasami ich forma jest nieco inna. Mianowicie nie tyle umożliwiają wydanie pieniędzy, którymi zasilono karty, na dowolny produkt lub usługę, ale uprawniają do skorzystania z określonego zakresu usług lub nabycia produktów z określonej kategorii. Jedną z głównych zalet kart podarunkowych jest ich różnorodność, a tym samym możliwość wykorzystania na wiele różnych sposobów.
Kiedyś karty podarunkowe był rzeczywiście realnymi kartami, które należało okazywać podczas zakupów. Dzisiaj nadal spotyka się takie karty, jednak o wiele częściej występują w formach elektronicznych. Klient podaje posiadany kod, albo też okazuje kod QR do zeskanowania. Wszystko po to, aby korzystanie z kart podarunkowych było prostsze. Poza tym dzisiaj karty pojawiają się nie tylko w punktach stacjonarnych, ale również w sklepach internetowych, w których korzystanie z fizycznych kart nie byłoby możliwe.
Karty podarunkowe – jakie dają korzyści?
Warto nieco bliżej przyjrzeć się temu, dlaczego właściwie firmy tak chętnie wprowadzają do swojej oferty karty podarunkowe. Otóż zalet kart jest wiele, a lista korzyści, jakie dają firmie, jest długa. Przede wszystkim należą do nich:
- zachęcenie klientów do większych zakupów,
- zachęcenie klientów do częstszych zakupów,
- pozyskanie lojalności klientów,
- pozyskanie nowych klientów.
Każda z powyższych korzyści jest nie do przecenienia. Jak wskazują badania, klienci dysponujący kartami podarunkowymi wydają więcej niż Ci, którzy płacą za zakupy bez ich użycia. Tym samym udostępniając do sprzedaży karty podarunkowe, zachęcamy klientów do większych zakupów. Poza tym, jeśli klienci będą dysponowali kartami, zwiększamy prawdopodobieństwo, że zakupy będą wykonywali częściej. Jednocześnie posiadanie karty w pewnie sposób zobowiązuje klienta do korzystania z usług, dzięki czemu firma zyskuje jego lojalność. Niewątpliwie firma oferująca karty podarunkowe zyskuje większe uznanie, co zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów.
Czy zawsze warto inwestować w karty podarunkowe?
Popularność kart podarunkowych oraz wyniki notowane przez firmy, które je stosują, świadczą jednoznacznie, że karty podarunkowe zawsze są dobrym pomysłem. Niemniej jednak ich formę, wysokość i sposób udostępniania należy dostosować do danej sytuacji. W przeciwnym razie korzyści mogą być niższe od oczekiwanych. Dlatego właśnie przygotowanie kart podarunkowych oraz zarządzanie nimi warto zlecić fachowcom, takim jak choćby specjaliści z firmy Sparta, którzy posiadają w ofercie produkt Sparta Gift Card.