Jak efektywnie sprzedawać na Allegro? Koszty, wady i zalety sprzedaży na Allegro.

Wielu początkujących sprzedawców zastanawia się nad tym, czy inwestować kapitał w własny sklep internetowy czy może rozpocząć swoją przygodę ze sprzedażą od jednego z największych portali aukcyjnych, czyli Allegro (oczywiście takich serwisów w Polsce jest dużo więcej, jednak udział w rynku Allegro wynosi aż 80% o czym warto pamiętać). Na portalu swoje produkty oferuje mnóstwo osób, zarówno indywidualnych jednostek jak i przedsiębiorców. Jak więc przy tak dużej konkurencji sprzedawać efektywnie?

Efektywna sprzedaż na Allegro – o czym należy pamiętać?

Rozpoczynając sprzedaż na Allegro, co jest kwestią oczywistą należy mieć założone konto. Co ważne, przedsiębiorca posiadający dotychczas konto na użytek prywatny bez większych problemów może przekształcić je w konto firmowe, jeżeli zdecyduje się na taką formę oficjalnej działalności. Allegro jest dość specyficznym serwisem, który poprzez swoją działalność daje klientom możliwość porównania tysięcy ofert tych samych produktów. Jak zatem sprzedać efektywnie produkt? Odpowiedź jest prosta – dać możliwie jak najniższą cenę. Warto jednak dość rozsądnie podejść do kwestii obniżania ceny, ponieważ duża sprzedaż w tym przypadku niekoniecznie będzie odpowiednio proporcjonalna do osiągniętego zysku.

Zastanawiając się nad tym, w jakim sposób można przyciągnąć zainteresowanie klienta, bez konieczności dużej obniżki cen, warto zadbać także o kwestie związane z:

  • elementami przyciągającymi wzrok do ogłoszenia, takimi jak ciekawa (i adekwatna do zawartości aukcji) miniaturka, dobry i treściwy tytuł czy uzupełnienie wszelkich niezbędnych danych, przez co odnalezienie aukcji w wyszukiwarce będzie łatwiejsze;
  • dbałością o wygląd aukcji – często estetyka zachęca do zapoznania się z zawartością ogłoszenia;
  • możliwie jak najszybszą realizacją zamówień;
  • zamieszczeniem dobrej jakości zdjęć możliwie jak najlepiej obrazujących stan rzeczywisty produktu;
  • krótkim, ale treściwym opisem produktu zawierającym najważniejsze informacje;
  • wiarygodnością sprzedającego – na Allegro istnieje możliwość oceny produktów poszczególnych sprzedawców, które w wielu przypadkach są wyznacznikiem tego, czy dany klient zdecyduje się na skorzystanie z danej aukcji, czy będzie szukał w dalszym ciągu czegoś innego.

Jakie są koszty prowadzenia sprzedaży na Allegro?

Choć bez wątpienia prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem Allegro jest bardziej opłacalne w wielu przypadkach niż zakładanie własnego sklepu internetowego, należy pamiętać o tym, że nie jest to całkowicie darmowe przedsięwzięcie. Portal pobiera opłatę za wystawienie przedmiotu, prowizję od sprzedanego przedmiotu (w tej stawce uwzględnione są także koszty dostawy) oraz utrzymanie ofert, które nie zostały sprzedane przez okres 365 dni. Należy również liczyć się z kosztami generowanymi przez korzystanie z dodatkowych opcji (np, wyróżnienie oferty).

Wady i zalety sprzedaży na Allegro

Sprzedaż na tak znanym i powszechnie wykorzystywanym portalu, jakim jest allegro choć ma wiele zalet, nie jest całkowicie pozbawione wad. Rozpoczynając od atutów, warto skorzystać z możliwości sprzedaży za pośrednictwem serwisu przede wszystkim ze względu na:

  • fakt, że rozpoczęcie przygody z allegro to najtańsza i jednak z najbardziej skutecznych możliwości rozpoczęcia sprzedaży produktów przez Internet;
  • sklepy internetowe potrzebują kosztownej promocji, w co nie trzeba inwestować przy sprzedaży na allegro;
  • dostęp do szerokiego grona potencjalnych klientów;
  •  po przygotowaniu oferty produkty można sprzedawać od razu;
  • możliwość z darmowego skorzystania z systemu PayU;
  • możliwość zaoferowania klientom sprzedaży ratalnej, co szczególnie w przypadku droższych produktów może być dla wielu klientów zachęcające.

A co z wadami? Sprzedaż poprzez Allegro wiąże się przede wszystkim z :

  1. mniejszymi możliwościami budowania własnej mark;
  2. koniecznością wnoszenia prowizji za każdy sprzedany przedmiot;
  3. nie ma możliwości podpięcia sprzedawanych na Allegro produktów pod popularne w ostatnim czasie porównywarki cenowe;
  4. ogromna konkurencja, która niestety często prowadzi do obniżenia ceny produktu do granicy opłacalności.

Jak można łatwo zauważyć, zalet prowadzenia sprzedaży za pośrednictwem Allegro jest znacznie więcej niż wad. Dzięki stosunkowo niewielkim opłatom jest to doskonała opcja zarówno dla początkujących sprzedawców jak i tych bardziej doświadczonych, którzy mają pomysł na wyróżnienie swoich produktów na tle ogromnej konkurencji na Allegro i z jakiś powodów nie chcą się zdecydować na założenie włąsnego sklepu internetowego.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *