Jak rozwinąć skuteczny sklep internetowy i e-commerce?

Jak rozwinąć skuteczny sklep internetowy i e-commerce? W jaki sposób zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce Google? Jeśli zależy Ci na rozwijaniu swojego sklepu internetowego, uzyskiwaniu coraz większej ilości klientów oraz tym samy większym zysku, sprawdź nasze polecenia już teraz!

  1. Jak zwiększyć widoczność sklepu internetowego?
  2. Sklepy internetowe – intuicyjna i funkcjonalna witryna

Co ma duży wpływ na wyniki sprzedażowe? Oczywiście rozwój sklepu internetowego! Jeśli zależy Ci na coraz większym zysku, musisz nie tylko dopracowywać swoją ofertę, ale i reagować na ewentualne zmiany na rynku. Są jednak pewne narzędzia i aspekty, które nierzadko pomija się, a powinny zostać wdrożone już na samym początku. Jakie? Podpowiadamy w niniejszym artykule. 

Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego?

SEM

Bardzo istotnym elementem w rozwoju sklepu internetowego są szczególnie kampanie SEM. Zarówno w Google, ale także w social media (Facebook, Instagram). Szczególnie skutecznie w obecnych czasach są kampanie produktowe, które odpowiadają za znaczną część przychodów sklepów internetowych. Dlatego tak ważnym elementem jest zadbać o jakościowy feed produktowy, który pozwoli zmaksymalizować skuteczność kampanii Google. 

Oprócz tego istotnym elementem SEM będą kampanie Social Ads (Facebook Ads, Instagram Ads), szczególnie w takich branżach jak fashion, kosmetyki itp. 

SEO

Zastanawiasz się, jak zwiększyć widoczność sklepu internetowego w wyszukiwarce Google? Najlepszym rozwiązaniem będzie strategia SEO! Działania te polegają przede wszystkim na takiej optymalizacji sklepu internetowego, aby ten był uważany za przyjazny przez roboty Google i tym samym wysoko przez nie oceniony. Dzięki temu poprawi się widoczność Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Organiczne wyniki to nic innego jak te bezpłatne.

Działania SEO przeprowadza się zarówno wewnątrz witryny, jak i poza nią. W tym drugim przypadku najczęściej chodzi o pozyskiwanie wartościowych linków do naszego sklepu internetowego – na przykład poprzez publikowanie merytorycznych artykułów, które będą w sobie zawierały anchor przekierowujący do naszego sklepu czy bezpośrednio karty produktowej.

Przy działaniach SEO nierzadko zwraca się uwagę także na techniczne aspekty budowy witryny. Należy je oczywiście odpowiednio poprawić.

Strategia SEO wymaga sporo pracy, ale jeśli jest prawidłowo wdrożona, na końcu przyniesie najlepsze efekty. Pamiętaj jednak, że na te efekty nierzadko trzeba trochę poczekać. Zarówno wzrost widoczności sklepu internetowego, jak i konsekwencje w postaci większego ruchu i równie zwiększonej sprzedaży to aspekty długoterminowe, na które czeka się przez jakiś okres, ale później utrzymują się miesiącami i latami.

Dla zwiększenia widoczności sklepu internetowego warto również regularnie publikować artykuły na blogu firmowym. Ważne, aby teksty te miały odpowiednie słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować. Dzięki temu po wpisaniu tej frazy w wyszukiwarce Google, nasz sklep pojawi się na pierwszej stronie – wysoko w wyszukiwarce – i wtedy zostaniemy dostrzeżeni przez potencjalnego klienta. Warto również wiedzieć, że nie wystarczy dobrze pozycjonować sklep, aby zwiększyć sprzedaż. Od tego zależy funkcjonalność samej witryny, że strona jest użyteczna, przyjazna dla użytkownika i czy klient faktycznie znalazł to, czego szukał. Zatem droga od zwiększenia widoczności do złożenia i opłacenia zamówienia jest nieco długa i składa się jeszcze z wielu różnorodnych etapów.

Newsletter

Nadal element niedoceniany i nie do końca wykorzystywany w e-commerce. Potencjał newslettera w sklepach internetowych jest naprawdę wysoki, jeśli będziemy to robić z głową. Szczególnie dbając o dobrą komunikację, odpowiednią segmentację bazy i wykorzystując narzędzia z obszaru marketing automation. 

Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś być na bieżąco z praktyczną wiedzą o e-commerce? To naprawdę merytoryczne artykuły o sklepach internetowych i e-commerce znajdziesz na blogu ekomersiak.pl

Sklep internetowy – zadbaj o czytelność i prostotę nawigacji (UX)

Jak już wspominaliśmy do skutecznej strategii, związanej z rozwojem sklepów internetowych zalicza się aspekt intuicyjności i funkcjonalności samej strony. Musisz sprawdzić, czy struktura kategorii i ogólnie nawigacja są intuicyjne. Warto zwrócić również uwagę na to, czy witryna jest dostosowana do mobilnych urządzeń. Ważne, aby sklep internetowy był zoptymalizowany zgodnie z tym, czego oczekują użytkownicy.

Klienci cenią sobie również rozbudowaną wyszukiwarkę robotów. Szczególnie taka, która ułatwia filtrowanie czy ma funkcję auto uzupełniania. W sklepie internetowym ważne jest też, aby realizacji płatności nie spowalniały niepotrzebne kroki. Trzeba pamiętać, że handel internetowy rządzi się własnymi prawami. Z tego powodu handel elektroniczny może przesądzić o sukcesie firmy. Należy więc zadbać o dobry opis i zdjęcia danego produktu, bo w przypadku sklepu internetowego to strona internetowa zachęca klienta do zakupu. Od sposobu prezentacji oferty zależy w dużej mierze to, czy ktoś zamówi produkt w sklepie internetowym.

Wszystkie transakcje biznesowe zawierane są online, więc chociaż łatwiej rozpocząć biznes online, to jednak najpierw trzeba dobyć klienta. Właściciel sklepu musi też pamiętać, aby dostawa zamówionego towaru była realizowana na czas. Chcąc konkurować sklepem internetowym trzeba też pilnować cen, dbać, by data dostawy towaru odbywa się terminowo i przygotowywać internetowe aukcje.

Początkowo może się to wydawać niepotrzebne, szczególnie że wielu osobom wydaje się, że wystarczy postawić nowoczesną stronę z ładną grafiką i to wszystko. W praktyce jednak bez zadbania o narzędzia, dzięki którym można śledzić zachowania klientów nie ma co liczyć na to, że transakcje online będą miały miejsce w dużych ilościach. W końcu konkurencja również korzysta z takich form handlu elektronicznego.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.