Nieaktualne opisy produktów i inne przyczyny, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje

Zakupy w sklepie internetowym rządzą się innymi prawami, niż sprzedaż stacjonarna. Użytkownik ma ograniczoną możliwość poznania wybranych artykułów i decyzje zakupowe podejmuje w oparciu o inne argumenty. W salonie odzieżowym jest okazja przymierzyć ubrania, dopasować odpowiedni rozmiar, sprawdzić, czy materiał jest przyjemny w dotyku, a kolor pasuje do karnacji. Przez Internet klient musi polegać na zdjęciach i opisach produktów oraz opiniach innych użytkowników. Dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje? Warto przyjrzeć się najważniejszym przyczynom i skorygować ewentualne błędy.

Najczęstsze powody, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje

Pojęcie User Experience jest dobrze znane specjalistom od marketingu i poświęcono temu tematowi niejeden rozdział w podręczniku do e-commerce. Od teorii do praktyki jest jednak długa droga. Właściciele sklepów często skupiają się na konkretnych zadaniach, takich jak pozyskanie solidnych dostawców, zadbanie o szeroki asortyment, niskie ceny i promocje sprzedaży. Wrażenia z zakupów są na tyle ulotne, że niekiedy zapomina się o nich i nie bierze pod uwagę. Podczas analizowania wyników może paść pytanie: dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje?

Jak budować pozytywne odczucia podczas e-zakupów?

Na pozytywne odczucia wpływają elementy, które raczej nie są związane z ceną. Klienci zwracają uwagę na wygląd strony, pozytywnie kojarzącą się kolorystykę, czytelność tekstu oraz podział asortymentu na łatwe do przeglądania kategorie. Poruszanie się po sklepie powinno być maksymalnie intuicyjne, a przechodzenie z jednej podstrony na drugą płynne. Przyjazne w obsłudze menu i szybko wyświetlające się podstrony zachęcają do zakupów.

Konsumenci podświadomie wyciągają wnioski: skoro strona nie działa sprawnie, to obsługa sklepu również kuleje. Często jest to błędna konkluzja i prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z realną jakością usług. Zadając sobie pytanie: dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje, warto zwrócić uwagę na satysfakcję klienta z odwiedzin witryny i przyjrzeć się bliżej zagadnieniu User Experience.

sklep internetowy

Nieaktualne opisy i zdjęcia w karcie produktu 

Kupowanie online polega na podejmowaniu decyzji zakupowej na podstawie tego, co widać na ekranie. Problem może pojawić się wtedy, gdy zdjęcia nie oddają prawdziwych walorów produktów, a opisy straciły na aktualności. Treści przy artykułach powinny zawierać merytoryczne informacje i odwoływać się do tych cech, których nie widać. Klienci docenią opisy zawierające szczegółowe informacje o walorach użytkowych. Należy również zadbać o rzetelność opisów, by nie wywołać rozczarowania po rozpakowaniu przesyłki.

Dobrą praktyką jest umieszczanie krótszych opisów w kartach produktów i obszerniejszych treści, opisujących całą kategorię. Klienci, którzy lubią poznać szerszy kontekst i przeczytać kilka ciekawostek, będą usatysfakcjonowani w 100 proc.!

Więcej powodów, dlaczego sklep internetowy nie sprzedaje znajdziesz na portalu Komerso.pl.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.