Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing Drukarnia offsetowa

Drukarnia offsetowa – co powinieneś wiedzieć, zanim wyślesz ulotkę do druku

Data publikacji 2 marca 2021

Druk cyfrowy i druk offsetowy są częstymi pojęciami, które pojawiają się w żargonie drukarskim. Przeciętnemu użytkownikowi nie mówią one zbyt wiele. Poznaj, co kryją za sobą te terminy.

Druk offsetowy – z czym najlepiej go skojarzyć

Wszystko, co jest drukowane szybko, na masową skalę, w dobrej jakości i na różnorodnych materiałach powinno kojarzyć nam się z drukiem offsetowym. Czemu ta technologia zawdzięcza tak hojny zestaw zalet? Ponieważ w tej technologii drukuje się przy użyciu albumowej matrycy, która przenosi obraz na bęben pokryty gumą. Nie wchodząc zbyt głęboko w aspekty technologiczne, warto pamiętać także, że druk offsetowy wykorzystuje farby o wyższej intensywności, co przekłada się na jakość druku. Wszystko brzmi pięknie, jednak ten rodzaj druku ma swoje ograniczenie: ilość. Jeżeli zapotrzebowanie na dany plakat albo ulotkę mamy niewielkie, to ten rodzaj druku nie będzie dla nas najbardziej opłacalny. Wszystko za sprawą wspomnianej wcześniej matrycy. Jeżeli jednak planujemy duży nakład, pamiętajmy, aby treści zawarte na naszych materiałach miały jak najbardziej uniwersalny charakter. Nanoszenie zmian w momencie, gdy nasza drukarnia offsetowa ma gotową matrycę, nie będzie możliwe.

Druk cyfrowy, czyli logiczna alternatywa

Ten rodzaj druku jest najpopularniejszą alternatywą w komercyjnej branży drukarskiej. Jakość kolorów i czas druku dużych nakładów znacząco odbiega od tego, co osiągamy w przypadku offsetu. Druk dużych nakładów może być bardziej kosztowny. Jednak druk cyfrowy ma swoją szczególną zaletę. Nie ma ograniczeń dotyczących nakładu. Ten rodzaj druku wykorzystywany jest wszędzie tam, gdzie nie potrzebujemy hurtowych ilości materiałów, czyli przeważnie odpowiada na zapotrzebowanie małych i średnich przedsiębiorstw. Jeżeli chodzi o ingerencje w projekt – również mamy wolną rękę, ponieważ cały nakład nie jest uzależniony od jednej matrycy. To pozwala na elastyczniejsze zarządzanie ofertą i dywersyfikację materiałów reklamowych.

Drukarnia offsetowa czy cyfrowa?

Większe drukarnie internetowe często posiadają w swojej ofercie oba warianty. Jak widać, wybór określonej technologii druku powinien być dostosowany do potrzeb klienta. Decyzja o rodzaju druku może mieć poważne konsekwencje finansowe. Jeżeli akurat jesteśmy na początku swojej drogi z własnym biznesem i dopiero szukamy swoich form reklamy, być może lepiej będzie nie ryzykować i skorzystać z drukarni cyfrowej. Drukarnia offsetowa natomiast świetnie sprawdza się tam, gdzie potrzeba potężnych nakładów, które mają powstać w stosunkowo krótkim czasie. Warto znać charakterystykę druku cyfrowego i offsetowego, aby z większą swobodą poruszać się po ofertach drukarni.

Redakcja ebiznes.org.pl

Redakcja ebiznes.org.pl to grupa specjalistów z biznesu, ecommerce, finansów oraz marketingu i rynku pracy. W naszych artykułach znajdziesz przydatną wiedze z tych dziedzin.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?