Balony reklamowe – 5 powodów, by wykorzystać je w działaniach promocyjnych marki

Reklama jest nieodłącznym elementem budowania silnej, rozpoznawalnej i cenionej przez klientów marki. Obecnie firmy mają bardzo szerokie pole do popisu w zakresie wyboru narzędzi reklamy – zarówno online, jak i offline. Niesłabnącą popularnością cieszy się promocja outdoorowa, do której można wykorzystywać różnego rodzaju nośniki. Dlaczego warto postawić właśnie na balony reklamowe? Wymieniamy 5 najważniejszych powodów.

Są doskonale widoczne

Balony reklamowe, szczególnie te pneumatyczne, są zaliczane do kategorii najbardziej rzucających się w oczy nośników reklamy. Trudno ich nie zauważyć, dlatego wiele marek wykorzystuje je do działań promocyjnych prowadzonych w tzw. terenie – na przykład podczas imprez plenerowych. Balony można również ustawić przed siedzibą firmy i w ten sposób zyskać efektowne oznakowanie, przyciągające uwagę klientów oraz ułatwiające odnalezienie przedsiębiorstwa.

To warto wiedzieć

Pneumatyczne balony reklamowe osiągają wysokość nawet do 12 metrów. Pod względem widoczności dystansują więc popularne billboardy czy nawet reklamy na siatce mesh.

Inwestując w balony reklamowe, szczególnie pneumatyczne, masz więc gwarancję, że Twoja reklama będzie widoczna dla przechodniów, kierowców czy uczestników imprezy. To z kolei przekłada się na lepsze zapamiętanie elementów identyfikacji wizualnej marki. Tym samym efekt promocyjny jest zwielokrotniony, a marka zyskuje rozpoznawalność nie tylko w swojej grupie docelowej.

Można z nich korzystać wielokrotnie

To bardzo ważna zaleta balonów reklamowych, która powinna szczególnie przemówić do wyobraźni przedsiębiorcom chcącym zainwestować w nośniki reklamy raz, ale porządnie. Balony pneumatyczne są na tyle trwałe i łatwe w rozkładaniu, że śmiało można je wykorzystywać podczas różnych imprez plenerowych. Mało tego: na co dzień takie balony mogą stać np. przed biurem czy salonem marki, by okazjonalnie zabierać je na miejsce akcji specjalnych.

Nie bez znaczenia jest tutaj również aspekt ekologiczny. Zamawiając balony reklamowe można korzystać z nich przez lata, ograniczając tym samym negatywny wpływ działań promocyjnych na środowisko naturalne. Nie ma potrzeby regularnego zamawiania nowych nośników, co oszczędza papier i inne materiały. W ten sposób firmy mogą podkreślić swoje zaangażowanie w działalność proekologiczną, co jest bardzo dobrze odbierane przez konsumentów.

Szeroki wybór balonów reklamowych

Balony reklamowe to nie tylko modele pneumatyczne. Mówimy tutaj o szerokiej grupie produktów, która obejmuje także:

  • balony foliowe – bardzo efektowne, świetnie nadające się do rozdawania ich klientom, w tym dzieciom (a zadowolenie dziecka zawsze ma pozytywny wpływ na postrzeganie marki przez rodziców),
  • balony lateksowe – najprostsze i wciąż bardzo popularne rozwiązanie, z którego korzystają nawet największe marki w Polsce i na świecie, idealne do masowego rozdawania, dostępne z nadrukiem wykonanym metodą sitodruku lub full colour CMYK.

Warto jeszcze wspomnieć o balonach okolicznościowych, dostępnych w różnych wariantach kształtów i kolorów, które doskonale sprawdzają się podczas np. eventów promocyjnych, gal jubileuszowych czy imprez firmowych.

Balony reklamowe są dostępne także dla firm z mniejszym budżetem

Nie brakuje firm, które rezygnują z działań reklamowych obawiając się bardzo wysokich kosztów i dyskusyjnych efektów. Szczególnie ostrożne są w tym zakresie małe przedsiębiorstwa, dopiero budujące swoją markę i dysponujące bardzo ograniczonym budżetem marketingowym.

Tutaj znów ujawnia się ważna zaleta balonów reklamowych. Te lateksowe lub foliowe są na tyle niedrogimi nośnikami reklamy, że na ich zakup mogą sobie pozwolić praktycznie wszystkie firmy. Nie bez znaczenia jest również idealny stosunek ceny do skuteczności tej formy reklamy, z którą można łatwo trafić do przedstawicieli swojej grupy docelowej.

Niezaprzeczalną zaletą z ekonomicznego punktu widzenia jest również to, że kampania reklamowa z wykorzystaniem balonów jest łatwa i tania do przeprowadzenia. Wystarczy rozdawać baloniki np. klientom odwiedzającym siedzibę firmy, wręczać je przechodniom czy ozdobić nimi wejście do salonu.

Mobilność

Niezależnie od tego, czy mówimy o balonach pneumatycznych, lateksowych, foliowych czy okolicznościowych, łączy je jedna cecha: świetnie sprawdzają się do promowania firmy w dowolnym miejscu. Są to mobilne nośniki reklamy, co oznacza, że bez problemu przewieziemy je na daleki dystans samochodem. Przed napompowaniem zajmują też mało miejsca, stąd można zamówić dużą partię baloników i przechowywać je w firmowym magazynie, mając do nich dostęp w dowolnym momencie.

To znacząco wyróżnia balony reklamowe na tle np. innych nośników outdoorowych, jak billboardy czy citylighty, które są statyczne, a więc wykorzystamy je tylko w jednym miejscu. Jeśli okaże się, że reklama jest mało efektywna, to trzeba będzie zamówić nowe nośniki. Ten problem nie występuje w przypadku balonów reklamowych.

Balony reklamowe najwyższej jakości dostarczy Ci Grupa Luxpol.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *