Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing content marketing

Czym jest content marketing?

Data publikacji 12 kwietnia 2022


Content Marketing stanowi bardzo ważny element każdej strategii marketingowej. Obejmuje wszelkie działania związane z tworzeniem wartościowych treści. Najbardziej popularne formy przekazu stosowane w content marketingu to blogi, podcasty, poradniki, a także opisy produktów. Kluczowy aspekt stanowi treść, jaką chcemy przekazać, musi być interesująca i dobrej jakości. Tylko w ten sposób możemy zainteresować użytkowników i sprawić, że będą z chęcią do nas wracać.

Jak tworzyć wartościowe treści?

Przygotowanie wartościowej treści może być problematyczne. Podstawą jest ustalenie planu działania, dzięki czemu unikniemy błędów. Każda tworzona przez nas treść powinna odpowiadać na pytania czytelnika, w związku z tym warto przygotować listę informacji jakie chcemy przekazać. Ponadto istotną kwestią jest ustalenie jaki jest cel tworzonej treści. Jeśli prowadzimy sklep internetowy i naszym celem jest sprzedaż produktów lub usług, to musimy umieścić treści, które przekonają czytelnika do zakupu. Warto umieścić informacje, dzięki którym odpowiemy na pytania jakie może mieć dany użytkownik, odwiedzający naszą stronę internetową. W tym przypadku kluczowe będą takie informacje jak:

  • szczegółowy opis naszych produktów lub usług,
  • cena,
  • jakie korzyści będą wiązać się z zakupem, 
  • w jaki sposób można zakupić dany produkt lub usługę. 

Jeśli na naszej stronie znajdą się wyczerpujące odpowiedzi odnośnie naszych produktów lub usług, to istnieje duża szansa zakupu. Ponadto jeśli nasza oferta jest wysokiej jakości, to z pewnością dany klient wróci do nas w przyszłości. 

Celem tworzenia treści np. na bloga może być również edukacja użytkowników. W tym przypadku napisany przez nas artykuł lub poradnik powinien zawierać rzetelne informacje. Przedstawiony content powinien zachęcić czytelnika do poszerzania swojej wiedzy w danej dziedzinie. 

Wartościowe treści nie mogą zawierać błędów językowych. To bardzo ważna kwestia, która wpływa na jakość naszego tekstu. 

Wpływ content marketingu na pozycjonowanie stron 

Publikowanie wartościowych treści daje możliwość osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Dobry content jest podstawą do tego, aby przyciągnąć i zaangażować użytkowników naszej strony. Istotną kwestią dla pozycjonowania jest długość publikowanych przez nas artykułów. Zbyt krótki tekst nie będzie wartościowy, ponieważ nie wyczerpuje określonego tematu i nie zaspokaja potrzeb informacyjnych czytelnika. Dłuższe artykuły będą lepiej wpływać na pozycjonowanie naszej strony. Jeśli chcemy wzmocnić naszą pozycję w wynikach wyszukiwania, możemy skorzystać z profesjonalnych usług pozycjonowania. W zależności od budżetu, jakim dysponujemy możemy wybrać pakiet, z usługami, które nas interesują. Warto wcześniej zapoznać się z cenami. Sprawdź ofertę – pozycjonowanie stron cennik.

Niezależnie od tego jaką firmę prowadzimy, warto postawić na content marketing, ponieważ daje on nam możliwość rozwoju. Prowadzenie strony internetowej pozwala dotrzeć do klientów i zwiększyć zyski. Ponadto dobry content pozwoli wyprzedzić konkurencję. 

Redakcja ebiznes.org.pl

Redakcja ebiznes.org.pl to grupa specjalistów z biznesu, ecommerce, finansów oraz marketingu i rynku pracy. W naszych artykułach znajdziesz przydatną wiedze z tych dziedzin.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?