Jak sprawdzić, czy kampania reklamowa jest skuteczna?
Data publikacji 18 września 2023Każda kampania reklamowa powinna być dopasowana do konkretnej firmy oraz wybranej grupy docelowej. Trzeba ją jednak nie tylko stworzyć i ustalić optymalną strategię działania, ale też regularnie mierzyć efektywność realizowanych działań marketingowych w Internecie. Czemu? Z tego względu, że jest to najprostsza droga do wyeliminowania wszelkich nieprawidłowości, wprowadzenia niezbędnych zmian i poprawy wyników wdrażanych kampanii. Jak się za to zabrać i jakie czynniki poddać dogłębnej analizie?
Kampanie reklamowe online – co można dzięki nim zyskać?
Decydując się na specjalistyczne kampanie reklamowe online można mieć pewność, że z czasem firmy zwiększą skalę sprzedaży, rozwiną własny e-biznes, podniosą rentowność kampanii i uzyskają zadowalającą przewagę nad konkurencją. Jakie są jednak inne zalety takich kampanii? Przede wszystkim:
- budowanie i umacnianie zaufania wobec marki,
- zwiększenie rozpoznawalności marki na konkretnym rynku, w wybranej branży,
- odpowiadanie na aktualne potrzeby rynku/klientów – możliwość tworzenia spersonalizowanych i zautomatyzowanych reklam,
- zwiększenie sprzedaży online, co przełoży się finalnie na większe zyski,
- zbudowanie interakcji z odbiorcami i dobranie optymalnego rodzaju kampanii dla danego biznesu.
Wszystkie te aspekty mają niebagatelny wpływ na to, że kampania reklamowa zadowoli obie zainteresowane strony. Firmy będą mogły się rozwijać, a specjaliści odpowiadający za ich realizowanie i wdrażanie będą to robić na najwyższym poziomie, tak aby reklamodawca nie miał żadnych zastrzeżeń do wykonywanej przez nich pracy.
Jak mierzyć skuteczność reklamy? Na czym konkretnie się skupić? Podpowiedzi
Pozostało zbadać jeszcze jedną ważną kwestię, a konkretniej, jak mierzyć skuteczność reklamy? Najważniejsze jest to, aby regularnie sprawdzać skuteczność realizowanych kampanii i w razie potrzeby natychmiastowo reagować, wprowadzając niezbędne zmiany i dopasowując się do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów/rynku. Można do tego wykorzystać przede wszystkim profesjonalne narzędzia analityczne, a jednym z nich jest Google Analytics. W ten sposób można się dowiedzieć m.in. tego skąd pochodzą odbiorcy, czego szukają na firmowej witrynie oraz czy znaleźli tego, na czym im najbardziej zależało. Zastanawiając się nad tym, jak zmierzyć efektywność kampanii reklamowych warto pokusić się o przeanalizowanie następujących czynników:
- ruch na stronie internetowej,
- proporcja ruchu na witrynie internetowej do pozyskanych leadów,
- współczynnik konwersji,
- proporcja leadów do ilości potencjalnych klientów, którzy pojawili się na stronie internetowej,
- czas odpowiedzi ze strony działu sprzedaży,
- wskaźnik sprzedaży z prowadzonych kanałów internetowych,
- zasięgi w mediach społecznościowych i zaangażowanie potencjalnych klientów,
- e-mail marketing.
Oczywiście wyniki wszelkich kampanii reklamowych powinny być analizowane w czasie rzeczywistym. Związany jest z tym m.in. marketing w social mediach, ale też wszystkie inne działania marketingowe w Internecie. Firma inwestująca w kampanię musi wiedzieć ile osób zauważyło daną reklamę, ilu użytkowników w nią kliknęło i przeszło na stronę docelową oraz ilu klientów sfinalizowało zamówienie na stronie internetowej.