Na czym polega marketing afiliacyjny?
Data publikacji 17 czerwca 2021Marketing afiliacyjny opiera się na współpracy reklamodawcy z partnerem, będącym “pośrednikiem” sprzedaży. Jest to transakcja wiązana, bowiem sprzedawca zwiększa konwersję i buduje markę, z kolei partner otrzymuje odpowiednie wynagrodzenie. Co warto wiedzieć na temat marketingu afiliacyjnego? Jakie niesie korzyści? Sprawdźmy!
Co to jest marketing afiliacyjny?
Marketing afiliacyjny to głośny temat ostatnich lat. Co jednak istotne, ten model biznesowy nie jest wcale wynalazkiem naszych czasów i prężnie działa już od lat! Nazywany jest inaczej marketingiem partnerskim, ponieważ obejmuje on działania podmiotów niezwiązanych z firmą, które polecają jej produkty w zamian za część udziału w zysku.
Obecnie najpopularniejszą formą marketingu afiliacyjnego jest influencer marketing, gdzie osoby prężnie działające w social mediach w ramach współprac i umów z firmami, reklamują ich produkty czy usługi. Oczywiście przykład ten jest tylko jednym z wielu – oprócz tego mamy platformy pośredniczące w sprzedaży czy różnego rodzaju programy partnerskie. Ważnym elementem w marketingu afiliacyjnym jest współudział partnerów w zyskach, dlatego zwykle produkty i usługi reklamowane w ten sposób charakteryzuje wysoka marża.
Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Odwiedź bazę wiedzy: https://adnext.pl/baza-wiedzy/marketing-afiliacyjny/
Zalety marketingu afiliacyjnego
Programy partnerskie to dobra propozycja w przypadku długoterminowej współpracy. Marketing afiliacyjny zapewnia bowiem stały przypływu nowych leadów i klientów, a partnerzy dostają wynagrodzenie proporcjonalne do własnego zaangażowania i umiejętności. Ogranicza to zatem „przepalanie budżetu” na działania nieskuteczne.
Marketing afiliacyjny jest ponadto świetną opcją dla firm, którym zależy na częściowym oddelegowywaniu działań marketingowych, co przekłada się na pozytywne efekty finansowe. Najczęściej kampanie leżą bowiem po stronie partnerów, a firma odnotowuje przychód z tych działań.
To nie koniec korzyści. Oczywistą zaletą jest to, że reklamodawca może docierać do większej grupy odbiorców, bez ponoszenia wysokich kosztów. Nawet, jeśli partner nie zapewni wysokiej sprzedaży, to może znacząco wpłynąć na rozpoznawalność marki i wzmocnić jej pozycję w branży. Zainteresował Cię marketing afiliacyjny? Sprawdź ofertę firmy AdNext: https://adnext.pl/.