Reklama na Facebooku – jak robić to dobrze?

Reklama na Facebooku – czy opłaca się inwestować w taką formę promocji? Czy warto samemu ustawiać i konfigurować taką kampanię czy lepiej zlecić to wyspecjalizowanemu w tym zakresie podmiotowi – np. agencji od Facebook Ads?

Reklama na Facebooku? Tak, ale w zgodzie z regulaminem

Jak każda strona czy serwis internetowy, także Facebook posiada rozbudowany regulamin odnośnie tego, jak robić i co reklamować przy jego pomocy. Niedozwolone działania to np. promowanie broni, tytoniu czy niebezpiecznych suplementów diety. Wbrew regulaminowi tej strony jest też reklamowanie treści wzywających do nienawiści oraz produktów i usług skierowanych do osób dorosłych. 

Reklama na Facebooku – samodzielne ustawianie kampanii

Reklamę na Facebooku można ustawić i skonfigurować samodzielnie. By to zrobić niezbędne jest posiadanie konta reklamowego w Menedżerze firmy. Niewprawione w ten mechanizm osoby mogą przepalić duży budżet, nie osiągając przy tym żadnych lub znikome efekty. Reklamy niezgodne z regulaminem nie zostaną zatwierdzone – przyczyną ich odrzucenia mogą być niestosowne treści lub też kontrowersyjne, rasistowskie czy dezinformujące. Nie są to jedyne powody, przez które reklamy na Facebooku nie przechodzą pomyślnie weryfikacji. Wystarczy, by kierowała ona do niedziałającej strony docelowej, by mogła zostać niezatwierdzona. 

Reklama na Facebooku – zlecenie agencji od social mediów

Reklama na Facebooku, by była skuteczna a budżet mądrze wykorzystany, powinna być przygotowana w oparciu o standardy tego serwisu społecznościowego. Warto trzymać rękę na pulsie i sprawdzać, jakie są obecnie trendy i które formy reklamowe są najbardziej skuteczne. Pomocne mogą się też okazać testy A/B, by wyłonić najefektywniejszą grafikę czy materiał wideo. Każdy, kto nie posiada wiedzy na temat tego, jak działa Menedżer reklam na Facebooku, jak targetować i skonfigurować kampanie, by przynosiły najlepsze efekty, powinien zatrudnić do tego specjalistów. Jak grzyby po deszczu rośnie liczba agencji wyspecjalizowanych w Facebook Ads – również w Polsce. 

Skuteczna reklama na Facebooku, czyli jaka?

Efekty reklam na Facebooku da się zmierzyć. W zależności od tego, jaki jest jej cel – kliknięcie w baner, przejście do strony docelowej, uzupełnienie formularza czy zakup – w statystykach danej kampanii da się w trakcie i po sprawdzić jej efektywność. By móc mierzyć liczbę konwersji, należy pamiętać o zainstalowaniu piksela konwersji. Reklama powinna trafiać wyłącznie do osób nią zainteresowanych, dlatego warto dołożyć wszelkich starań, by jak najprecyzyjniej określić grupę docelową i jej dane demograficzne.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *