Social media marki – od czego warto zacząć?

Wiarygodność firm potwierdzana jest posiadaniem kont na portalach społecznościowych. Coraz więcej osób szuka podstawowych informacji właśnie w internecie i kieruje się nimi w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jak więc reklamować się w social media?

Zacznij od określenia targetu

Czy wiesz, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć? Prowadzenie social media musi być określone na zbudowanie relacji z konkretnymi osobami. Bez tego budowanie wizerunku okaże się żmudne i często zupełnie nietrafione. Przedsiębiorców interesuje głównie sam środek tarczy. Dlatego to właśnie tam celują, tworząc kampanie reklamowe. Targetowanie ułatwia proces i przyspiesza rezultaty.

Przeanalizuj obecność klientów w social media

To równie istotny czynnik, bez którego nie sposób wystartować. Należy mieć świadomość, że media społecznościowe są oblegane głównie przez młode osoby. Szczególnie widoczne jest to na TikToku, Snapchacie, Instagramie. Prowadzenie social media swojej marki na tych platformach będzie skuteczniejsze przy odpowiednim zapoznaniu się z językiem użytkowników i zaangażowaniem osób biegle się w nich poruszających.

Z kolei YouTube, Facebook czy Twitter to miejsca, gdzie da się dostrzec nieco większy udział osób dojrzałych. Na drugim z wymienionych portali ¼ użytkowników jest w wieku powyżej 50 lat. Daje to możliwość dotarcia do nich z dobrze przemyślanym fanpage’em. Jeśli produkt skierowany jest właśnie do takich odbiorców, właściwe będzie zrealizowanie kampanii na kilku platformach. Zwiększy to szanse na odniesienie sukcesu.

Zaplanuj interakcję z grupą docelową

Najpopularniejsze social media dają możliwość wyrażania swoich emocji i dzielenia się opiniami. Po to ludzie tam zaglądają – chcą zacieśniać więzy i poznawać nowych ludzi. Skuteczne prowadzenie social media swojej marki opiera się na przygotowywaniu dobrego contentu, który sam będzie skłaniał do komentowania. Target poruszony treścią będzie reagował, co spowoduje zwiększenie ruchu na fanpage’u.

Oczywiście przedsiębiorca nie może pozostawać bierny. W sposób przemyślany bierze udział w relacji z użytkownikami śledzącymi kanał czy dane konto. Zwiększa w ten sposób świadomość grupy docelowej i utrwala w nich wizerunek marki. Content powinien więc być intrygujący, często wręcz zaczepny, lecz nigdy nachalny. Opanowanie i wdrożenie takiej strategii w social media przynosi odpowiednie efekty.

Miej świadomość zagrożeń

Co złego może się wydarzyć podczas realizacji kampanii internetowej? Wpływ na jej rezultaty ma wiele czynników. Dlatego trzeba być niezwykle uważnym. Coraz częściej przedsiębiorcy stają się celem ataków nieuczciwej konkurencji. Fake newsy rozprzestrzeniają się w social media z zawrotną prędkością. Nie da się ich cofnąć, a walka często jest bardzo trudna. Polega na przekuwaniu kłopotów i plotek na sukces. Jest to możliwe, ale wymaga pokładów cierpliwości i kreatywności.

Social media mają wielki potencjał marketingowy, który należy wykorzystać. Jednak działania ukierunkowane na reklamowanie marki muszą być odpowiednio zaplanowane i prowadzone starannie.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *