Realistyczny marketing
Data publikacji 10 grudnia 2020Realistyczny marketing polega na reklamowaniu produktów, które mają realną szansę na sprzedaż bądź chociażby na zainteresowanie ze strony konsumenta.
Realistyczny marketing
Nie ma sensu oszukiwać potencjalnych klientów, gdyż po przetestowaniu niezadawalającego produktu ma on prawo do reklamacji, a jeśli nie otrzyma jej od sprzedawcy to z pewnością wyciągnie konsekwencje w postaci skargi albo negatywnej opinii. Pojawi się wtedy sprzeczność interesów – ponieważ jakim sukcesem jest udany marketing skoro tak czy inaczej sprzedaż poniesie porażkę? Marketing nie polega na tworzeniu wokół produktu fikcyjnej rzeczywistości i idealizowania go w oczach konsumenta do tego stopnia, że uwierzy w słowa sprzedawcy i wreszcie zdecyduje się na zakup.
Najważniejsza jest jakość
Rzetelny marketing stawia na jakość i choć reklama wymaga przedstawienia produktu z jak najlepszej strony to powinna zostać mimo wszystko zachowana w konwencji realistycznej – tylko wtedy sprzedaż będzie miała finalnie szansę na faktyczny sukces. A przecież marketing produktu sam w sobie nie jest ostatnim celem, lecz właśnie udana sprzedaż. Dobrze zorganizowany marketing jest jedynie narzędziem pomocnicznym do pomyślnej realizacji celu jakim jest finalnie sprzedaż produktu w pomyślny sposób.