Rynek Ecommerce w Polsce

W ostatnich latach można zauważyć gwałtowny wzrost w świadczeniu usług w ramach e-commerce. Tendencja ta nie jest czczą analizą hipotetycznych danych, lecz twardym, rzetelnym zbiorem danych, na który wpływa realne przeniesienie rosnącej liczby sfer ludzkiego życia co tzw. cyfrowej rzeczywistości.

Kto zarabia na ecommerce?

Z usług świadczonych za pośrednictwem Internetu korzystają wszyscy. Niemniej istnieją branże, które na tym polu mogą liczyć na wyjątkowo duże zyski. Taką branżą jest np. gastronomia, która w 2020 roku (ze względu na pandemię) w znacznym stopniu przeniosła swą działalność do Internetu. To samo dotyczy artykułów zabawkarskich, które to również coraz częściej są nabywane w Internecie. Wreszcie do takich branż należy również zdrowie, a konkretnie zamawianie różnych leków za pośrednictwem aptek internetowych. Co ciekawe, każda z tych branż notowała w ostatnich latach nawet kilkunastoprocentowe wzrosty (w skali roku).

Prognozy dotyczące rynku ecommerce w Polsce

Okazuje się, że rozrost rynku ecommerce w Polsce następuje szybciej, aniżeli mogłoby się to wydawać. Zgodnie z dostępnymi danymi jego łączna wartość wyniosła w 2020 roku aż 100 miliardów złotych. Nie jest to jednak dużo, jeśli weźmie się uwagę na jego prognozowane wzrosty, które – m.in. w roku 2026 – mają doprowadzić do rozrostu tej kwoty do aż 162 miliardów złotych. Jeśli te prognozy mają się spełnić, to oznaczają one wciąż trwający, kilkunastoprocentowy wzrost zainteresowania rynkiem ecommerce na terenie naszej kraju. Co więcej, ów wzrost dotyczyłby relacji „rok po roku”. co jeszcze bardziej świadczy o jego dynamizmie.

Czynniki, które hamują ekspansję

Zgodnie z bieżącymi analizami, bardzo nieprawdopodobne są spadki na rynku ecommerce. Musiałoby dość do bardzo niebezpiecznego, gospodarczego kataklizmu, który doprowadziłby do urzeczywistnienia się tego typu zmian. Okazuje się bowiem, że nawet pandemiczny „powrót do normalności” nie przełożył się na spadki w tej przestrzeni. Cóż, ludzie w ostatnich miesiącach i latach przekonali się, że można żyć i zamawiać towary wyłącznie w oparciu o rynek usług internetowych. Jednym słowem, coraz więcej usług świadczonych jest zdalnie i to nie tylko w odniesieniu do zakupu najważniejszych towarów codziennego użytku.

Podsumowując, ecommerce w Polsce ma się dobrze i nic nie wskazuje na to, by coś w tej kwestii mogło się zmienić. I właśnie dlatego coraz więcej osób wchodzi do tej branży, gdyż liczą one na rosnące dochody i ogromną liczbę zamówień. A jest to możliwe, znając dynamikę ruchu ecommerce w kraju nad Wisłą.

Redakcja ebiznes.org.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.